blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

2. hlasování Soutěž v GameBlenderu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=20&t=5673
Stránka 22

Autor:  zgerbiak [ čtv bře 13, 2008 9:04 am ]
Předmět příspěvku: 

batwin píše:
a pak by třeba byly kola o animaci tý kostry (aby rovnou byla chůze atd..) a tak různě... :)


Som za! táto myšlienka mi už dlho blúdi hlavou :) .

Autor:  batwin [ ned bře 16, 2008 3:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jak tak koukám,asi by to chtělo, aby to někdo zorganizoval a ujal se toho... Pokud by se někdo našel, byl bych vlemi rád...pokud ne, nemám problém to nějak zkusit...

Autor:  kracho [ ned bře 16, 2008 4:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

No ja som uz uvazoval o pravidlach, tak ak by ste chceli mohol by som tomu dat formu a pripadne v piatok by sa mohol zalozit thread s prvým kolom WLPC (modeling som zamerne vypustil, pretoze by sa jednalo i o textury a pripadne animacie).

Autor:  batwin [ ned bře 16, 2008 4:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

taky jsem právě uvažoval o té formě...aby z toho pak šla dát dohromady hra..

Pár poznatků snad můžu napsat..
Asi by bylo vhodný, dát vždycky k danému tématu limit na počet vertexů (mě by připadalo vhodný na možnosti BGE pro to pozdější využití zhruba třeba auto - 250, člověk - 450 možná i míň) a pak taky aby to bylo rozumně uspořádané...takže jednotné měřítko (taky pro to pozdější využití...řekněme 1 jednotka blenderu = 1 metr) Co se témat týče, napadá mě toho hafo, takový univerzální je právě třeba Auto, Postava, strom...vážně by toho šlo vymyslet spoustu.Asi by bylo taky dobrý předem upřesnit, jak to bude s texturama...to znamená jestli ke každé věci jedna textura, nebo třeba by mohlo být i několik (třeba i opakující se, ale do toho by se pak zase nedaly zapéct stíny..lepší promyslet to předem).Podle počtu zájemců by se dal i měnit rozsah témat (způsobem- účastní se málo lidí=chce to jednoduší předměty, třeba jen skříň, nebo naopak lidí je spousta může se dát obsáhlejší téma jako "celá místnost"..)
A pak ještě by bylo dobrý rozmyslet, kam soutěž umístit, protože s GE to v tuhle chvíli nebude mít tolik společného, a pokud by to bylo tady, myslím, že spoustu lidí by jen kvůli tomu, že je to v sekci Soutěže BGE ani nepřečetla(takže by nevěděli, že nevadí neznalost GE a nezůčastnili by se). :) Všechno jsou to jen takové návrhy.. Co na to kdo říkáte?

Autor:  Váca [ ned bře 16, 2008 8:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

já s tim souhlasim...možná, že bych se i zapojil :) přeci jen do BGE sem se ještě nedostal..WLPMC, nebo jak by se to nazývalo, by bylo dobrý a speciální sekce by mu neuškodila :)

Autor:  batwin [ stř bře 19, 2008 6:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

tady to už zase vypadá, jako by to chcíplo :D Mám udělat pravidla atd?...
nebo je už někdo máte rozdělaný (kracho...)...Zejtra nemám školu tak budu mít i celkem čas... :)

Autor:  Johny.D [ stř bře 19, 2008 7:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

no já čekám co z toho vyleze klidně už to vyhlaÅ¡ :D

Autor:  batwin [ čtv bře 20, 2008 7:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem napsal pravidla, dávám je zatim sem,aby byl prostor k diskuzi (třeba jsem něco zapomněl, nebo naopak přehnal..) Pokud budete souhlasit, myslim, že by se molho začít soutěžit ještě tenhle týden :)

Pravidla:

Jaká kritéria by měl soutěžní příspěvek splňovat?
Vaším výsledkem bude .blend soubor obsahující model a textura.Nic víc. Model by měl být v měřítku 1 jednotka blenderu = 1 metr (to pro jednodušší zkompletování modelů do pozdějšího projektu v GE).Vzhledem k tomu, že jde o low-poly modely, při vyhlášení každého tématu bude i sdělen limit v počtu vertexů, toho by bylo dobré držet se alespoň rámcově (pokud bude limit třeba 500 a váš model bude mít třeba 506, diskvalifikace nehrozí:-) ).
A co textura?
Textura by měl být obrázek, žádné procedurálky.Jeho rozměry by pokud možno měly být násobky 2 (třeba 512 X 512, nebo 256 X 256).Na velikost žádné omezení není, texturujte ale rozumě, posílat sem texturu třeba o rozměru 4096 X 4096 by bylo celkem zbytečné (naopak příliš malá textura by byla nekvalitní a snížila by se vaše šance na vítězství).Texturu musíte vyrobit sami.Jak, to je jen a jen vaše věc (GIMP, Photoshop, malování…je to jedno).Pokud ovšem nepoužijete jen svoje vlastní fotografie, napište, z jakého zdroje jste čerpali.Je to soutěž i v texturování, takže použití hotových textur třeba z internetu není povoleno.

Výsledek by mohl vypadat třeba takhle, řekněme že téma bylo „kytara“, limit v počtu vertexů třeba 150, pak může výsledek vypadat takhle:

http://www.panacek.chytrak.cz/kytara.blend Na texturu jsem použil jenom svoje fotky a program photoshop.

Pokud je textura rovnou v souboru .blend, není nutné jí dávat ještě znovu zvlášť.

Jak bude soutěž probíhat z organizačního hlediska?
Vyhlásí se téma (prozatím ho budu vyhlašovat pro zjednodušení já, pokud vás něco napadá, budu rád, když mi to napíšete, ale kvalitních témat mám v zásobě dost) a zároveň se určí termín dokončení (nemusíte se bát, času bude dost).Po tomto termínu se kolo ukončí a začne nové.Souběžně s ním poběží hlasování o výsledku kola předešlého.Vítězem se jednoduše stane ten, kdo dostane nejvíc hlasů v anketě.

Autor:  Váca [ čtv bře 20, 2008 8:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

je to dobré a já bych se určitě zůčastnil ;) vypadá to slibně
PS:pravidla se mi líbí, nic proti nemám, pokud dostanu nějaký nápad, tak napíšu :)

Autor:  Johny.D [ čtv bře 20, 2008 8:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

u textur bych se nebál rozliÅ¡ení 1024 x 1024 ja ho používám běžně a s nim se daji doshnout nejlepsi vysledky

Autor:  Johny.D [ pát bře 21, 2008 6:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

je prodloužený vikend nezkusime prvni kolo ? :D

Autor:  Váca [ pát bře 21, 2008 9:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

zkusil bych...jen tak, jestli se to ujme :)

Autor:  batwin [ pát bře 21, 2008 9:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

je to v plánu, právě se chystám to sepsat :)

Edit: takže, tady - viewtopic.php?p=58760#58760

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/