Mě osobně na tom vadí právě ta modularita. Respektive to, že ten návrh je hrozně nedotaženej. Blender má asi milion nastavení, který nemůžou bejt ani v tom Ribbonu (osobně ribbon používám pouze v ms office a v autocadu, v blenderu bych ho opravdu používat nechtěl) ani v teom malym sloupečku vpravo (kde teda budou? nikde?). Vrstvy ve stylu photoshopu mi připadaj opravdu srandovní. Když už vrstvy, tak pořádně - ideálně speciální okno typu outliner, nebo přímo začleněný do outlineru. Taky tam vůbec není ukázaný, jak by fungoval blender na několika obrazovkách a jak by se dal nastavit podle potřeb každýho uživatele (a co teprve různý monitory s různým rozlišením). Naopak mi připadá dobrej nápad s těma tlačítkama myši. Celkově mi v blenderu vadí to nekonsistentní označování (někdy pravym, někdy klasicky levym) a ta rychlá "chytrá" nabídka na pravym myšítku mi připadá taky super. Jinak mám ale pocit, že tohle UI by vytvořilo v blenderu mnohem víc nelogičností než jich tam je teď. Podle mě je to velkej krok zpátky a jen malej krůček dopředu. Taky mi přijde, že uživatelský rozhraní Blenderu je celkem dobrý, jen by to chtělo doladit pár věcí. Jsou ale podle mě větší priority (funkcionalita). Taky mi připadá celý to šílenství okolo nového uživatelského prostředí dost mimo mísu, protože do toho mluví každej, kdo má pusu a doteď jsem neviděl návrh, kterej by skutečně komplexně a do detailu řešil UI blenderu. To současný UI vymejšleli poměrně chytrý lidi poměrně dlouho a těžko někdo za den vymyslí něco lepšího.
|