blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Grafická karta
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=8929
Stránka 11

Autor:  kristyna [ úte srp 04, 2015 12:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Grafická karta

Ahoj, mohl by mi prosím někdo poradit s výběrem kvalitní grafické karty pro práci s blenderem? Má současná karta je Gigabyte R9 280X OC 3GB kterou blender vůbec nevidí a je (jak jsem se dočetla z jiných příspěvků) svými 3 GB nedostatečná. Má současná konfigurace je: AMD FX-8350+Artic Freezer 13, MB: ASUS M5A97R 2.0, RAM 16GB (2x 2x4GB) Kingston DDR3 1600Mhz, zdroj: Forton FSP650-80ENG 650W, HDD: SSD Kingston V300. S blenderem teprve začínám, ale chtěla bych se s ním postupně dostat až k propracovanějším animacím (pokud to tedy půjde). Za odpovědi předem děkuji

Autor:  Apolokrieg [ úte srp 04, 2015 2:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta

A nechtělo by to raději nejdříve něco umět vytvářet a potom až shánět HW.
S Blenderem se rozhodně nenaučíš přes noc.
A na Youtube je dost návodů, jak nastavit AMD karty.

Autor:  X_H_N [ úte srp 04, 2015 3:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta

3GB nedostatecna? Musi to fungovat i na 512mb problem bude asi v necem jinem treba driverech.

Autor:  Marek [ stř srp 05, 2015 10:07 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta

Ta tvoje grafická karta by měla bejt dostatečná (minimálně pro učení). Pokud ji v blenderu nevidíš, je to asi proto, že AMD karty neumí CUDA. Musíš proto nejdřív přepnout na OpenCL rendering a pak by měla být ta karta v nabídce OpenCL zařízení. Podpora OpenCL v Cycles ještě není úplně stoprocentní, ale brzy snad bude. Takže bych se nejprve pokusil rozchodit tu svou stávající kartu a až třeba časem zjistíš, že ti nedostačuje, tak se poohlédnout po něčem lepším. Osobně jedu na Nvidia GTX 970 se 3.5 GB paměti a ještě se mi nepovedlo tu pamět zaplnit :).

Autor:  kristyna [ stř srp 05, 2015 10:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta

Díky všem za odpovědi. :) Nepopírám, že jsem co se týče práce v blenderu nováček. Vždyť se ho snažím přinutit ke spolupráci jen teprve dva roky. :3 Problém je v tom, že doposud jsem ke svým "výtvorům" příliš renderování nepotřebovala a soustředila jsem se spíše na všemožné techniky, postupy a způsoby modelace (tedy práce zatím jen v Objekt mode, Edit mode a Sculpt mode). S nanášením textur, používáním světel a stínů a s následovným otáčením, natáčením renderovaných objektů se ale situace podstatně změnila. Na jaře jsem přešla na verzi blender 2.74 která (netuším proč nejsem technický typ) pod Compute Device možnost OpenCL nenabízí, roztahuje se tam pouze okénko None. Nepochybuji o tom, že veškerá vina a ostuda je na mé straně, ale co s tím?? :)

Autor:  G_Taurus [ stř srp 05, 2015 5:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta

kristyna:zkusit aktuální verzi 2.75a tam by ta podpora měla být lepší podle toho co se ke mě doslechlo, když to nepomůže tak nevím sám léta používám NVidiu

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/