Marek:
jenže OpenCL řeší několik zásadních nešvarů CUDA rozhraní...
1 cuda je jen GPU only
2 cuda je jen Nvidia Only
3 cuda = výpočet jen na GPU
4 cuda = jen využití GPU ram
co z toho plyne?
render jen malých scén nebo scén rozdělených na kusy, či render malých textur atd...
při renderingu se ti zbytečně fláká výkoný procesor (i7 ve spojení s Vrayem je daleko lepší volba jak cycles a GPU)
nakoupená operační pamět je také úplně k ničemu...
Tady opravdu záleží na tom jestli jít na 100% cestou renderingu přes GPU když pak ve výsledku musíš stejně renderovat scény přes CPU protože finální projekt díky jeho rozměrům nenacpeše do grafiky (do ramky GPU)...
takže protlačovat GPU rendering když tu je Vray a ten českej renderer si myslím nemá moc cenu, kort když je tlačený přes platformu Nvidie...
sám jsem se o těchto neduhách přesvědšil při renderování těchto výstupů:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5975_o.jpghttps://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 1931_o.jpghttps://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6258_o.jpghttps://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4449_o.jpgCycles je dobrý na rendering přes GPU nenáročných scén, tedy velké kvalitní textury nepřipadají v úvahu, na tož HDRI mapy větší jak 50Mb nedej bože modely které jsou kvalitně promodelované a jsou kolem 2 milionů fejsů...
Pokud tedy nevezmeš GPU alespon s 6GB ram můžeš se jít s renderingem pořádných scén zahrabat přes...
no a bohužel takto velká ramka se moc s Nvidiackýma grafikama neslučuje a když ano jsou za nehorázné peníze....
sory ale 4GB ram u geforce 760 za 7 000kc vs AMD R9 270 za 5 000kc a 290 za 7 000kc....
tedy pokud nekdo reálně přemýšlí o renderingu přes GPU je nutná grafika za 10 000kc a více!! kort když budeš chtít vzít NVIDII!!!
pokud ale tolik peněz nemáš je jasným lidovým řešením AMD a OpenCL případně Hybrid rendering (GPU + CPU)
vlastas
ano jedná se o toto, následně tam máš možnost ještě volby GPU + CPU, v tomto režimu se využívá operační paměť nikoli grafická, nejseš tedy omezen výše popsaným, a můžeš vesele se scénou pracovat, každopádně dań za to je že jsi spomalen tokem sběrnic, tedy CPU nestíhá krmit GPU, ale i tak je renderování hooodně rychlé (toto jde omezit rychlými ramkami).