blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
tabet na sculpt mode http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=4286 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | joxer [ čtv úno 08, 2007 12:25 am ] |
Předmět příspěvku: | tabet na sculpt mode |
zkousel ste nekdo tablet v blenderu na "sculpt mode" ? fakt by me hodne zajimalo jak se s tim pracuje, premejslim ze bych tablet koupil, ale rad bych nejdriv slysel o nejakych zkusenostech s tim |
Autor: | Bumpkin [ čtv úno 08, 2007 1:32 am ] |
Předmět příspěvku: | |
v blenderu nevim ale ve Zbrushi je to vinikajci vec v blenderu by me to taky zajimalo |
Autor: | joxer [ čtv úno 08, 2007 2:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
fakt bych si to rad vyzkousel, ale nevim jakej je rozdil mezi tabletem za 700kc a za 5 tisic, jestli to je znat u "sculptovani" nerad bych koupil drahej tablet a pak zjistil ze pro tyhle ucely staci ten nejlevnejsi |
Autor: | postolka [ čtv úno 08, 2007 2:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No podle me to bude hlavne ve velikosti a citlivosti, taky jestli to ma gumu a tak.... Vim ze tablety s dratkem byvaji levnejsi jak tablety ktere dratek nepotrebuji (nemyslim ty na baterky) - to je otazka pohodli. Ta plocha dela imho taky celkem dost, je rozdil jestli malujes na malinkou A7 nebo co se to vyrabi, nebo na A4. Ja osobne mam A5 a staci mi to, ale na neco s polovicni velikosti bych uz si asi nezvykl. Taky to mozna pudjde poznat na kvalite ovladacu. Jestli to budes pouzivat casto tak se imho vyplati vrazit do toho vic prachu a bude to stat za to, ale jestli s tim namalujes jednou za cas par obrazku tak staci urcite nejaky levnejsi. |
Autor: | joxer [ čtv úno 08, 2007 4:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
postolka: a co mas presne za tablet? zajimalo by me jestli to s blenderem skutecne funguje, a nejaky pocity pri tom sculptovani ) abych to nekoupil a pak nezjistil ze to treba s blenderem nejde, vim ze to umi zbrush, ale nevim jestli napr. blender reaguje na pritlak |
Autor: | AD [ čtv úno 08, 2007 6:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
joxer píše: postolka: a co mas presne za tablet? zajimalo by me jestli to s blenderem skutecne funguje, a nejaky pocity pri tom sculptovani )
abych to nekoupil a pak nezjistil ze to treba s blenderem nejde, vim ze to umi zbrush, ale nevim jestli napr. blender reaguje na pritlak jdu to s tabletem vyzkoušet ... sculpt jsem zatím neřešil ... |
Autor: | joxer [ čtv úno 08, 2007 7:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
AD: super, sem na to zvedavej |
Autor: | postolka [ čtv úno 08, 2007 10:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
joxer píše: postolka: a co mas presne za tablet? zajimalo by me jestli to s blenderem skutecne funguje, a nejaky pocity pri tom sculptovani )
abych to nekoupil a pak nezjistil ze to treba s blenderem nejde, vim ze to umi zbrush, ale nevim jestli napr. blender reaguje na pritlak Mam Wacom Graphire 3, ale nemam ho ted zrovna u sebe, takze ti to nereknu, nikdy jsem to nezkousel, navic mi sculpt mode v blenderu pripada prozatim doooost nevychytany, takze si tenhle typ detailu radsi vymodeluju rucne a se slusnou topologii (mozna na neco pouzitelne, ale zbrush to neni a asi nikdy nebude, uz kvuli technologie). Co se tyce funkcnosti tak treba v gimpu mi fungoval v pohode, i pritlaky a tak (mozna guma nefungovala jak mela, ale to neni nic hrozneho). |
Autor: | joxer [ pát úno 09, 2007 12:54 am ] |
Předmět příspěvku: | |
no zbrush to neni, ale uz ted z toho lezou hezky vysledky : http://www.subdivisionmodeling.com/foru ... 840&page=6 myslim ze ma sanci to zbrush ve sculptovani dohnat, napr. v uv mapingu je blender taky jeden z nejlepsich (mozna jenom muj nazor ) |
Autor: | AD [ pát úno 09, 2007 1:03 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
takže jsem to zkoušel s graphire 3 XL ...něco slabšího bez přítlaku nemám po ruce, ale mám si to kde půjčit... problém s tabletem je jen v knihovně PyTablet.dll ...mám nějakou starší, s novější by to snad bylo lepší, ...takže reakce na přítlak ujde, ale asi nejde ovlivnit ... moc jsem to nezkoumal, není zatím kdy ... chtělo by to cvičit aby se dalo dosáhnout kvalitních výsledků ... horším tabletem než je můj asi půjde dělat se stejným úspěchem, ale pokud zapracují na té knihovně, tak bude rozdíl v tabletech znát ... pokud ho chceš i na malování a ne jen retušování textur a fotek, tak jedině wacom ... ateď na čem jsem to zkoušel .... základem byla kostka .. pak multires a už to jelo ...pár minut ...(asi 20 ) a výsledek snad ujde ... na správné proporce jsem zatím nehleděl... kdybych to měl modelovat klasickým postupem, tak s tím rychle švihnu ...Textura je fotka skály se zapnutým bump (extra mapu jsem nedělal) a renderoval jsem v internalu s AO za 37s. největší síla toho multires bude v tom, že pokud tentýž objekt potřebuju ve scéně vícekrát, tak jeho hodnotu na vzdálených duplikátech můžu snížit a ušetřit rendertime.
|
Autor: | postolka [ pát úno 09, 2007 2:11 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Za 20 minut rozhodne skvely vysledek, muzu se zeptat kolikrat je to subdividovane? Pripadne jestli bys tu mohl postnout render bez textur. |
Autor: | joxer [ pát úno 09, 2007 3:55 am ] |
Předmět příspěvku: | |
diky to nevypada zle co treba tenhle : http://www.amsoft.cz/Produkty/Wacom/graphire/main.html ?? neni ani tak drahej |
Autor: | AD [ pát úno 09, 2007 8:58 am ] |
Předmět příspěvku: | |
joxer píše: diky
to nevypada zle co treba tenhle : http://www.amsoft.cz/Produkty/Wacom/graphire/main.html ?? neni ani tak drahej to už bych raději připlatil za Clasic XL, ale já mám tablet na malování... na blendění a retušování fotek je i ten malý dobrá volba. Navíc wacomy nemají žádné baterky, ani drát na peru, takže se s tím velmi dobře dělá. Práci se sculptem si bez tabletu po tomto pokusu moc neumím představit... Když zapracují na štětcích, tak z toho bude velmi slušný nástroj. Budu si muset vyšetřit čas a řádně ho vyzkoušet. ...render bez textury nahodím večer ...je to krychle s multires 8, ale jak jsem zjistil, stačí i 6 a není to s touhle texturou skoro poznat a přitom počet polygonů šel razantně dolů.... |
Autor: | Bumpkin [ pát úno 09, 2007 1:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
AD: nechapu jak si nastavil hodnotu multires 8 me jde maximalne na2 ale kdyz multi res odstranim tak mi tam zustane a kdyz ho zase pridam tak se prida uz na tu multiresnutou sit nevis co s tim??? |
Autor: | AD [ pát úno 09, 2007 1:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
klikáním na tlačítko -Add level- přidáváš další úrovně ...pokud chceš ubrat, nebo se vrátit na natavené maximum, tak šipečkami v level... a pro render si levelování můžeš nastavit jinak než pro modelování ... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |