blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
PHP http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=2492 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mallox [ sob úno 11, 2006 9:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | PHP |
Ahoj.. Mam dotazik.. jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit? zkousel uz to nekdo? diky |
Autor: | 6xx [ ned úno 12, 2006 2:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Neco takoveho delal milikiller |
Autor: | mad_eye [ ned úno 12, 2006 3:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: PHP |
mallox píše: Ahoj..
Mam dotazik.. jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit? zkousel uz to nekdo? diky no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. |
Autor: | mallox [ pon úno 13, 2006 6:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: PHP |
mad_eye píše: mallox píše: Ahoj.. Mam dotazik.. jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit? zkousel uz to nekdo? diky no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu.. btw..vim co je php.. |
Autor: | SirThomas [ pon úno 13, 2006 9:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: PHP |
mallox píše: tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php.. Pořád mi nějak uniká hlavní myšlenka, k čemu je dobré PHP ve spojení s Blenderem? |
Autor: | mallox [ úte úno 14, 2006 10:04 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: PHP |
SirThomas píše: mallox píše: tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu.. btw..vim co je php.. Pořád mi nÄ›jak uniká hlavnà myÅ¡lenka, k Ä |
Autor: | SirThomas [ úte úno 14, 2006 11:52 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: PHP |
mallox píše: SirThomas píše: mallox píše: tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu.. btw..vim co je php.. Pořád mi nějak uniká hlavní myšlenka, k čemu je dobré PHP ve spojení s Blenderem? treba udelat 3d online hru..kde budou v databazi nejake hrace a jejich nejlepsi vysledek..jeden z moznych pouziti blenderu a databaze (php)..) Ha to je zajímavá myšlenka, já pořád nějak zapomínám na gameengine v Blenderu. |
Autor: | mad_eye [ úte úno 14, 2006 2:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: PHP |
mallox píše: mad_eye píše: mallox píše: Ahoj.. Mam dotazik.. jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit? zkousel uz to nekdo? diky no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu.. btw..vim co je php.. Webem mas na mysli WAN? Jestli ano tak jednoduse, spojim se se serverem na portu kde bezi databazovy server, naloguju se a sazim data. Bud si nejakym zvlastnim spusobem nerozumime, nebo by si si mel nastudovat problematiku. Znovu opakuju, PHP ma s databazemi spolecne jen to ze k nim umi pomoci implikovanych funkci pristupovat, coz ale neznamena ze by se k nim nedalo pristupovat i primo. Ja verim ze vis co je PHP dokonce ze v nem umis i psat, ale ocividne si neuvedomujes souvislosti na elementarni urovni. Neber to prosimte tak ze bych te chtel nejak schazovat, jen se ti snazim vysvetlit o co de. Pokud chces do tematu proniknout tak si nastuduj TCP/IP komunikaci a system server/klient. Rozhodne se ti to neztrati a navic je to naramna zabava. |
Autor: | mad_eye [ úte úno 14, 2006 2:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeste to zkonkretizuji. Dejme tomu ze budes pouzivat SQL databazi a to treba pomerne rozsirenou MySQL, ta bezi defaultne na portu 3306. Zavolas tedy cilovou masinu a port 3306 zadas jmeno, heslo a dal uz pouzivas klasicky prikazy pro manipulaci s SQL databazemi. Muzes si to zkusit s telnetem(nebo spis s SSH). Otazka je jak to pribastlit k blenderu. Nemam zkusenosti s pythonem, takze netusim jestli ma nejake knihovny pro sitovou komunikaci. Pokud ano, tak by nemel byt problem napsat funkce pro pristup k SQL databazi. edit: jeste jsem vyhrabl jeden manual kterej by se ti mohl hodit. http://heather.cs.ucdavis.edu/~matloff/Python/PyNet.pdf |
Autor: | Ash [ úte úno 14, 2006 3:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
mad_eye, máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať: 1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy. 2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam. |
Autor: | mad_eye [ úte úno 14, 2006 3:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ash píše: mad_eye,
máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať: 1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy. 2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam. Jasny, ale potom si napisu vlastni herni server a rozhodne k tomu nepouziju PHP. Protoze posilani dat hry ktera nebezi v browseru jako HTTP komunikaci a zpracovavat je skrz PHP mi pripada jako drbat se pravou nohou za levym uchem. |
Autor: | Ash [ úte úno 14, 2006 3:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
PHP je momentálne najdostupnejšia možnosť, ak nechceš investovať do vlastného servera alebo platenej služby. A PHP nie je len HTTP protokol, má podporu aj pre sockety. Na druhú stranu je jasné, že ak by na free serveri vznikla veľká záťaž kvôli urputnej komunikácii servera s hráčmi cez PHP, tak by ich asi odtiaľ hnali svinským krokom. Ale na určité typy hier (ťahové stratégie?) by to mohlo byť použiteľné. |
Autor: | mad_eye [ úte úno 14, 2006 3:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to myslis vazne, tak si napises server jako stand-alone aplikaci a je to. PHP je dobry maximalne pro tahovy strategie typu RD. edit: Tady uz je ale samozrejme zapotrebi mit vlastni server. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |