blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Taková banální věcička s klávesami, prosím pomoc
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=869
Stránka 11

Autor:  xixixao [ stř bře 30, 2005 10:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Taková banální věcička s klávesami, prosím pomoc

No, mám problém... Udělal jsem si scénu do jedné hry, kde mám jednoduchý pohyb camery po Ipo, a to v závislosti na zmáčknuté klávesé (opravdu jednoduché, jen left a right), vše mi funguje až na jednu maličkost - mám tři polohy, tzn. čtyři pohyby kamery, představte si to jako menu okolo cylinderu se třemi položky a otáčíte s tím cylinderem pomocí tlačítek... Vše mi funguje skvěle, až na to, že když se dostanu na krajní pozici, a dám tlačítko na návrat na prostřední "objekt", posune se mi sice kamera, ale až na druhou hranici. Mohl bych to tady dlouze rozepisovat, ale asi radši přiložím obrázek...Obrázek, snad to je trochu jasný :oops: . Potřeboval bych nějak zajistit aby se provedl vždy jen jeden actuator s pohybem...

Díky moc!

Autor:  Ash [ čtv bře 31, 2005 9:28 am ]
Předmět příspěvku: 

Ak tomu dobre rozumiem, potrebuješ dvojfázovú zmenu.

O čo ide: ak si na krajnej pozícii vľavo a stlačíš kláves vpravo, zachytí ho senzor, spracuje kontroler (vybraný na základe nastavenej property), vykoná IPO animáciu a nastaví novú hodnotu property. Táto nová hodnota property je zachytená jej senzorom a keďže si ešte nepustil kláves doprava (to by si musel byť veľmi rýchly), posunie sa na ďalšiu pozíciu. Takto to opakuje až po druhý okraj.

Riešenie: dvojfázová zmena - meniť property musíš až v okamihu, keď kláves púšťaš, nie keď ho stlačíš. Vytvor si dva nové senzory na klávesy s inverziou, urob ešte jednu sadu kontrolerov a na ne napoj zmeny property (ktoré od pôvodných kontrolerov odpojíš).

Autor:  jm [ čtv bře 31, 2005 11:10 am ]
Předmět příspěvku: 

ja bych jen dodal, ze 2.36 ma problem s IPO. nefunguji korektne. takze bacha nato.

jm

Autor:  xixixao [ čtv bře 31, 2005 7:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Tak to mám!!!

Tak jsem to s vaší pomocí dokázal, ale bylo to ještě trochu složitější (nevim jestli je to moje řešení nejjednodušší, ale funguje :D). Kromě těch dvou sensorů sem si přidal ještě jednu property, int, se třemi hodnotami - 0, ta se nastavila vždy po nastavení na jaké položce jsem (jinak mi totiž pořadové číslo položky skákalo po všech hodnotách :wink: ), 1, ta se nastavila po posunu doprava (bylo totiž třeba odlišit který INV se má použít) a 2, což je to samé jako 1 ale doleva :wink: . A pak jsem to samozřejmě dal jako podmínku pro nastavování té první property.

A teď už navíc vim k čemu to "INV" je :D!!!

Autor:  jm [ čtv bře 31, 2005 7:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

no to je dobre, ze si stim hnul :D
ja sem se k pouziti "inv" nikdy nedostal, stejne jako k message sensorum a actuatorum :D ....nejak sem si vzdycky pomoh jinak.

jm

Autor:  xixixao [ pát dub 01, 2005 6:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

python, python, python... kdybych s nim neměl tak špatné zkušenosti, tak v něm píšu... k blenderu mám přeci jenom větší důvěru, ale stejně se bez pythonu časem neobejdu :? .

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/