Právě je pon lis 25, 2024 10:57 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pružiny
PříspěvekNapsal: čtv bře 08, 2012 5:35 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Nazdar, po dlhom čase som sa rozhodol, že sa pozriem znova na to, či sa dá v Blenderi spraviť pekné auto s kolesami pomocou constraint v pythone. Dávnejšie som skúšal KX_dačo a bolo tam že spring, googlil som, čo to dalo, no spring mi nenašlo, tak som si dal tú prácu, našiel som si v starom threade odkaz na web, no zistil som, ze je mrtvy...to uz neexistuje harmonicky oscilator v pythone?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pružiny
PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2012 12:16 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
No ja som ale myslel, vytvoriť to pomocou skriptu (tam sa dá nastaviť všetko okolo harmonického oscilátora, i keď to celkom fyzikálne nesedí...mass je v objekte, tuhosť v skripte):

cube_6DOF = PhysicsConstraints.createConstraint(obj1_ID, obj2_ID, constraintType, pivotPos_X, pivotPos_Y, pivotPos_Z, pivotAxis_X, pivotAxis_Y, pivotAxis_Z)
cube_6DOF.setParam(3, 0.0, 0.0)
cube_6DOF.setParam(4, 0.0, 0.0)
týmito dvoma riadkami sa zablokuje rotácia v osi x a y (po osi z necháme, ide o torznú pružinu, ale v princípe, dá sa to prenastaviť - tieto rotácie sa zrejme chápu v lokálnom zmysle daného objektu, čo sa fakt hodí)
cube_6DOF.setParam(17, 50.0, 1)
týmto sa nastaví oscilátor v osi z (15 x 16 y 17 Z, druhý parameter je tuhosť, tretí je akási éterická konštanta, ktorá vracia objekt do pôvodnej pozície...nechať radšej na 1)

obj1 je parent ("záves"), obj2 je child (objekt), constraint type sa dáva 12 (generic 6 degrees of freedom constraint type) a ostatné zatiaľ nie sú dôležité. Problém v Blender 2.57 (od 2.5 vyššie) je, že klasicky mi funguje načítanie objektu, len sa pred neho nepíše OB..., čiže NIE takto:
obj1 = objList["OBZaves"]
ale TAKTO:
obj1 = objList["Zaves"]
nuž, ale konzolka (btw, treba ju zapnúť v záložke help, to čo je za blbosť?) frfle, že nepozná ID...navyše mi nefunguje print dir, najnovšie by rado importovalo bge a nie GameLogic...a tak, je to hrozne dohaluzené, a neviem, čo s tým...ani help mi už nechce chodiť, takže fakt neviem, ako mám do toho constraintu načítavať IDéčka objektov...

edit: miesto Naprava_ID (Naprava = objList["Naprava"]) som skúsil Naprava.ID, nič a tak som skúsil len Naprava na čo mi, logicky, vyhodil "integer is required" (čiže ID)...uch! Čo teraz, ako fakt?
edit2: podarilo saaaaaa! na zistenie IDčka objektu stačí napísať Naprava.getPhysicsId(), najnovšie je to teda PhysicsId a je to prístupné ako parameter.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pružiny
PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2012 1:08 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Oki, tak som to teda rozchodil, funguje to cca pekne pre statickú kocku (náprava) a jeden cylinder (koleso)...ako teraz tento systém prerobiť do niečoho takého, že rátam s viac autami, každé má inú tuhosť, rozchod kolies, ...dá sa spraviť niečo také, že si spravím súbor takých parametrov, spravím si veľa blendov s modelmi áut a script si ich v hlavnom programe naťahá a keď sa rozhodnem uprostred hry pridať nákladiak, tak si nájde model, nájde si riadok s parametrami, nastaví mi to a pridá mi nákladiak s fungujúcim pérovaním? :-D


Přílohy:
spring.zip [64.72 KiB]
144 krát
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz