zgerbiak píše:
Musím proste oponovať.
Citace:
- je to verzia, ktorá už nie je podporovaná tzn. že žiadna z tých nových BGE feature, ktorá sa píše pre Blender 2.6(a vyššie) nebude v 2.49.
- Tento argument má nulovú hodnotu. Je samozrejmosťou že novšia verzia niečoho má v sebe veci, ktoré sa do staršej verzie už nedostanú. To máš všade, nie len BGE.
Na rozdiel od blenderu >=2.5, blender 2.49 je spätne kompatibilný a berie aj blend súbory a scripty zo starších verzií.
Tento argument má pre toto vlákno predsa len hodnotu, kedže slavo97 sa rozhoduje s akým enginom začať. Ohľadne kompatibility... je jasné, že 2.5 a vyššie nebude vedieť otvoriť staršie blend súbory keď má prekopané jadro a hlavne formát. A keď už niekto veľmi chce tak si ten svoj projekt proste prekope z 2.49 do 2.5 a vyššie. Ide to, skúsil som si to.
Citace:
Na to sa snáď ani nič nedá povedať. BGE rozhodne je Game engine. Zaujímalo by ma čo si predstavuješ pod pojmom game engine a s akými si už pracoval.
Citace:
Skús mi konkrétne povedať čo má 2.49b nedorobené. Ak si si nevšimol tak vcelku blender 2.5 a vyššie je nedorobenec.
Skúsim to nejak vysvetliť. To, že BGE má v názve "Game Engine" ešte neznamená, že je to plnohodnotný GE. Myslím si, že keby si sa chvílu pohral v jednom z vyššie spomenutých enginov, uričte by si si odpovedal aj sám.
Ja viem, na kopu vecí BGE funguje nádherne, rýchlo sa tam dá funkcionalita naprototypovať cez Logic Bricks(aj ked pri zložitejších veciach je to neskutočne neprehladné), dajú sa tam urobiť hry, ktoré povedzme zaújmu, ale fakt len malý počet ľudí. Dajú sa v tom urobiť úžasné TechDemá, ktorých napr. shadre sú šité bohužial iba na dané demo, takže keď ich chceš použiť pre svoju scénu bez znalosti GLSL s tým nepohneš. To sa ti u plnohodnotných GE nestane, kedže tie poskytujú sadu shaderov v základom balíku. Ja tiež stále používam BGE napr. na vizualizáciu načítania objektov z geodatabáz a povedzme, že to funguje, ale pri väčšom počte objektov, ktoré iné enginy hravo zvládnu, BGE jde do kytek... a teraz príde tá časť prečo si myslím, že BGE je neplnohodnotný a nedodelaný engine:
- je síce ušľachtilé, že tam Ideasman(aj keď až v roku 2009!!!) konečne doprogramoval tak základnú funkciu ako je uvoľnovanie nepoužívaných objektov z pamäte, ale bohužial podobná funkcia na uvoľnovanie textúr a materiálov tam už nie. To znamená, že som bol schopný si tam do skriptovať podporu vysokého počtu objektov(> 5mil.), ale bolo mi to prd platné, kedže všetky textúry použité na tomto počte objektov sa museli načítať pri štarte.
- v inom projekte som mal zase problém s veľkosťou textúr, chcel som to riešiť pomocou dds textúr, ktoré blender dokáže otvoriť a vykresliť v BGE, bohužial to je len nedodelek, keďže si ich musí najprv dekomprimovať, takže výhoda dds textúr je tým v BGE zabitá. Toto bolo fixnuté v GSoC Cucumber branchi pre Blender 2.6
- v dobe kedy sa hoodne "gejmí" a takisto podniká na internete, BGE chýba toľko omielaná a požadovaná možnosť publikovať/prezentovať svoje výtvory priamo vo web prehliadačoch. Rozhodne by to pomohlo zvýšeniu "atraktivity" enginu, keďže mnoho známych vrátane mňa práve pre absenciu tejto možnosti, BGE zavrhlo pre komerčné projekty, keďže zákazníkovi jedno skompilované exe z ďaleká nestačí, pretože dnes je "všetko" na internete.
- ďalší zo základných prvkov, ktorý v BGE vôbec nie je, je Antialiasing. Áno, v rámci množstva techdemo ukážok sa objavilo pár, ktoré toto riešilo pomocou shaderov, ale to nie je riešenie. Veľa nedostatkov sa v BGE pláta práve pomocou shaderov, lenže tým sa nerozumie každý a určite vývojári Blenderu majú záujem aby BGE bol použitý širokým spektrom užívateľov, nie len tým technicky zdatnejším. Takže nechápem čo tam tie otrasné kockaté hrany (v roku 2011!!!) ešte robia, keď kopa iných free & open source projektov(panda3D, Ogre3D) antialising dávno poskytujú.
Odpoviem si na to rovno sám... BGE v 2.49 používa natolko zastaralé technologie, že aj samotný vývojári jeho vývoj zarezali a radšej tam len plátali tie nedodelky.
Áno máš pravdu aj 2.6 je ešte nedorobená verzia ale aspoň s víziou, že vyššie spomenuté BGE nedostatky + animačný systém, AI pathfinding atd. tam konečne budú plnohodnotné(niektoré už sú) a to hlavne na úrovni jadra enginu a nie nejakých skriptovacích pozliepancov.