Právě je ned črc 15, 2018 11:01 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zmena textúry na objekte(2.56a)
PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 6:45 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 15, 2008 2:50 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: áno
Povedzme, že mám asi ukazatel života (v prílohe) a ten sa mení podla toho, kolko zásahových bodov-života mám. Neviem ako to mám riešit, tak sa obraciam na vás. Napadá ma pár možností:

hp = zásahové body
1. budem mat 100 obrázkov a pri zmene mhp sa na objekt načíta textúra hp_XY... ale v API som pre to nenašiel príkaz alebo niečo čo by mi dalo nápovedu, ako na to

2. narobím si 100 meshov (kruci) a pri zmene množstva hp načíta príslušný mesh.... toto už používam v hre pri ukazateli nazbieraných objektov ale to sú iba 3 meshe, nie 100.

3. urobiť z 100 obrázkov .avi video a menit snímku vždy pri zmene množstva hp. Bohužial som nikde na nete nenašiel dokumentáciu k video texture modulu... existuje vôbec? Zatial sa skúsim pohrabat v api pomocou funkcie dir() ale neviem, či niečo takto nájdem a či ten modul ešte existuje.


Přílohy:
hp100.png
hp100.png [ 22.67 KiB | Zobrazeno 3002 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zmena textúry na objekte(2.56a)
PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 10:53 am 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
1 - niesom si istý či je už BGE schopný za behu načítať textúru a aplikovať ju na mesh.
2 - 100 meshov :D... nehovoriac o tom že je to prácne a náročnejšie na ram.
3 - tu to je dobre vysvetlené http://wiki.blender.org/index.php/Doc:M ... deoTexture
niesom si istý či sa dajú ovládať jednotlivé framy.

Ďalej máš možnosť si to zobrazenie naprogramovať. Hodíš tam kocky a podľa zdravia sa budú zobrazovať. Zrejme náročnejšie na výkon.

Normálne by sa to robilo že by si mal textúru a podľa zdravia zobrazoval jej časť, alebo celú. To by však blender musel mať nejakú podporu 2D vykreslovania :).

Ešte by tu bola možnosť. Mal by si textúru s políčkami tých 100 textúr a scriptom by si menil UV koordináty plane, na ktorom by bola namapovaná tá textúra.
Tak som riešil niekedy podobné veci. Z výkonu to nežralo takmer nič. Niekde mám aj script na to + som si spravil aj program na pozliepanie textúr do jednej.

Ďalšia možnosť je GLSL shader :).

Ako najjednoduhšie riešenie by som spravil jednoduhšie zobrazovanie zdravia :D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zmena textúry na objekte(2.56a)
PříspěvekNapsal: čtv úno 17, 2011 9:21 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 15, 2008 2:50 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: áno
No, bude to záležat od toho, aký systém zobrazovania zdravia budeme používat v dalších hrách, máme jednu hru v štádiu konceptu a s kamarádom sa o tom potrebujem porozprávať.

Ak by som tento systém zdravia použil len v Packmanovi(v apríli tu spravím tému, možno aj s videom ;) ) tak by som spravil to pole 100 textúr a menil UV koordináty(nepoužili to v hre YoFrankie?)

Ak by ten systém mal byt použitý v dalších projektoch tak by som bol potvora a urobil si na zobrazenie zdravia tých 101 kociek zobrazených podla zdravia.... cez víkend spravím nejaké výkonové testy a potom editnem príspevok a dám to sem.

Dík za dobré rady


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zmena textúry na objekte(2.56a)
PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2011 5:56 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 15, 2008 2:50 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: áno
Tak som sa konečne dostal k tomu, že som si spravil políčko zo 101 textúrami, ale má to jeden háčik. Asi som blbec ale nikde sa nemôžem dohladať, ako cez Python ovládať snímok, ktorý sa na tej textúre zobrazuje, resp. menit UV súradnice plane.
Síce už mám spravenú animovanú textúru, použil som na to tento postup http://www.tutorialsforblender3d.com/GameDoc/Texture-Animate/Animate_GLSL_Step_4.html (len tlačítka sú v 2.56a trochu inde) ale netuším ako ručne prepínať skripty pomocou Pythona. Dúfam, že som to napísal aspon trochu zrozumitelne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zmena textúry na objekte(2.56a)
PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2011 10:28 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Tu máš ten script čo som spomínal.
Premenná x je koľko obrázkov máš v riadku.
Premenná y je koľko obrázkov máš v stĺpci.
Premenná frame je koľký obrázok sa má nastaviť.

Script stačí spustiť vždy keď nastane zmena premennej frame.

Robené len pre plane so 4-mi vertexami.
Pre verziu blenderu 2.56.


Přílohy:
uvanim.zip [373.38 KiB]
121 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zmena textúry na objekte(2.56a)
PříspěvekNapsal: úte bře 08, 2011 4:34 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 15, 2008 2:50 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: áno
Díky moc krát :emo17: , už to šlape jak hodinky. Cez víkend sem asi hodím do projektov tému o tej hre na ktorej tobím(s výpomocou dalších dvoch ludí)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz