Právě je čtv bře 28, 2024 10:58 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Constraints
PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 4:22 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Tak, znova ja a zase s constraints...keďže nejako z Rigid Body joint zmizlo zamykanie osí otáčania, čo bolo ešte v 2.49, tak by som rád vedel, ako spraviť nasledovné (asi cez python):

Aby sa objekt (koleso), ktorý má väzbu na iný (kocka), mohol otáčať iba po modrej osi (na obrázku vyznačená), ale nie po iných...avšak, keď sa kocka otočí (kocka predstavuje nápravu, auto, niečo nehybné voči kolesu, no voči okoliu pohyblivé), tak sa otočí aj celé koleso, ktoré sa môže otáčať zase len po tej svojej osi (teda buď niečo ako zamykanie local osi kolesa, alebo to obmedziť tým parent objektom)...ako by sa toto dalo realizovať? Ja viem, trieda Constraint v pythone má možnosť spraviť Vehicle constraint, no ja by som rád zachoval kolesá a pripájal ich na "kocku" (auto) zvlášť (aby poprípade neskôr mohli samostatne zmeniť svoje vlastnosti)...

A ešte, ako by sa pri takomto constrainte riešila pružnosť nápravy? Nejakou funkciou (sila tlačiaca nápravu späť by bola priamo úmerná tomu, ako veľmi je náprava "stlačená", alebo čosi také?) "zahintil" by dakto, ako toto zrealizovať?


Přílohy:
Rotacia.PNG
Rotacia.PNG [ 24.09 KiB | Zobrazeno 1548 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraints
PříspěvekNapsal: úte lis 09, 2010 10:17 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Ok, našiel som čosi veľmi pekné o pružinách, ale potrebujem vedieť jednu vec...je syntax scriptu pythonu v tomto linku z najnovšieho pythonu, alebo je ešte tá stará? http://www.tutorialsforblender3d.com/Ga ... ng_1f.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraints
PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2010 8:38 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
A prečo, keď do scriptu napíšem Wh1.getLocation(0) tak mi vyhlási chybu, že getLocation nepozná? Veď to je úplne najzákladnejší príkaz, čo robím zle? A čo robím zle, že mi tu nikto nechce hintiť?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraints
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 12:38 am 
Offline
.....
.....

Registrován: sob srp 20, 2005 5:03 pm
Příspěvky: 539
Ahoj s otacanim sa to predsa jednoducho riesi cez actuator motion, kde zaskrtnes ci sa maju pouzit lokalne alebo globalne suradnice, skusal som to a ide to. Inak getLocation()... nepouziva sa nahodou getPosition()? Ked, nevies pouzi funkciu
Kód:
print dir(trieda_ktoru_chces_poznat)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraints
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 9:18 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Jasne, toto som uz vsetko poriesil...teraz riesim preco mi naprava tak sialeno skacka...videl som tam nastavenie niecoho, co vzdialene pripomina "tuhost pruziny" (fyzikalny podklad je snad jasny), no nikde som nenasiel hm, ako to nazvat...no proste nie je realne, ked auto poskakuje na pruzine donekonecna (v reali su na to zrejme tlmice)...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz