blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Rad by som vedel par veci...
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7812
Stránka 12

Autor:  Kapo [ pát srp 13, 2010 5:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Rad by som vedel par veci...

Rad by som vedel par veci...dopredu upozornujem, jedna sa o Blender 2.53:

1. Rad by som vedel ako rozumne pripojit soft body mesh k niecomu inemu, pouzivat rigidbody joint, ale tento joint to prichyti iba v jednom bode...ako to prichytit vo viac bodoch ( http://www.youtube.com/watch?v=J1AdsSMdFl4 ako tu ta plachta na zaciatku...)

2. Ako spravit soft body mesh v hre statickym? Pre ostatne (rigid body, dynamic) existuju LOCK rotation a lock motion v osiach x y a z...pre soft body som to tam nenasiel, tak sa pytam...

3. http://www.blendernation.com/water-dyna ... me-engine/ toto je hrozne pekne, asi to spravili tym ze nejako zablokovali pohyb meshu...ale ako spravili aby mesh na ostatne objekty reagoval, ale prepustal ich (aby mohli cez tu hladinu prechadzat)?

4. Rigid body joint sa trochu asi zmenil...uz neviem spravit take, ze mam trebars auto, a koleso...priconstraintujem to koleso k autu a zamknem jednu osu otacania, cize koleso pojde tocit, ale nebude robit blbosti...v novom blenderi som to zamknutie osi este nenasiel...

5. Ako spravit celkove realisticke auto (ovladanie) v blender 2.53? Nieco ako Vehicle Wrapper este funguje? A da sa pomocou soft body nejako spravit poskodenie auta? Alebo na to bude treba python?

6. Ako spravit Double Sided face v Blender 2.53?

Tak, snad mi niekto odpovie, dakujem...

Autor:  Kapo [ pon srp 16, 2010 6:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

No taaak ludia, nic???

Autor:  Kapo [ úte srp 17, 2010 1:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

Skusil som este otvorit stary blender a pozriet sa ako tie constrainty fungovali...takze ked vysiel predtym novy blender tak sa s velkym hura oslavovala super fyzika a aj "Generic 6DoF" constraint, v ktorom sa daju zamykat osi otacania a lokacie, podla chuti...v blender 2.53 sice tento constraint je, ale kde mozem tie osi zamknut? nikde to tam nevidim...

Autor:  1adamm115 [ úte srp 17, 2010 1:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

cau.. constrainsy mozez zamykat tusim v nastaveniach fyziky objektu (tam ked menis right,soft body), ale niesom si isty, lebo som tento blender prednedavnom odinstloval :-D ale viem ze nieco take tam bolo..

Autor:  Kapo [ úte srp 17, 2010 7:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

tam mozes zamykat len pohyb v osiach (global)

Autor:  Kapo [ sob srp 21, 2010 8:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

s tym uchytenim soft body meshu som na to asi prisiel...pridal som rigid body joint constraint, nie raz ale viac krat...a nic som nepridal ako objekt na ktory sa ma naviazat, a len som presuval pivot...s tym ostatnym by mi mohol niekto pomoct a ne ma len tak ignorovat, no nie?

Autor:  zgerbiak [ sob srp 21, 2010 11:35 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

Nenapadlo ťa že je taká možnosť že nikto nevie ako na to?
Predsa ti sem nebudem písať že toto ja neviem.
Za prvé, tebe to nijak nepomôže a za druhé by som upozorňoval na svoje nedostatky, čo je dosť blbé. :-)

Autor:  X_H_N [ sob srp 21, 2010 12:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

zgerbiak píše:
Nenapadlo ťa že je taká možnosť že nikto nevie ako na to?
Predsa ti sem nebudem písať že toto ja neviem.
Za prvé, tebe to nijak nepomôže a za druhé by som upozorňoval na svoje nedostatky, čo je dosť blbé. :-)

Presne:-)

Kapo: Zkus blenderartist.org tam chodi skoro vsichni blenderisti takze mas o dost vetsi pravdepodobnost ze nekdo bude vedet.

Autor:  Bigbob [ sob srp 21, 2010 9:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

nechcem rýpať ale adresa je blenderartists.org ;)

Autor:  X_H_N [ sob srp 21, 2010 10:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

Bigbob píše:
nechcem rýpať ale adresa je blenderartists.org ;)

aha tak sorry ja pouzivam blenderartist.org a funguje mne taky asi presmerovani takze ho to mam uz zazrany.

Autor:  Kapo [ ned srp 22, 2010 10:28 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

No, vidim ze forum "starne" :-D :-D :-D :-D

Novi machri na BGE pridu asi az za dlhy cas, a stari...ti sa asi novy ucit nechcu...
Ja som myslel ze hned jak vyjde novy blender tak sa vsetci nadsenci do BGE pustia pisat tutorialy do BGE, lenze zakladne veci si (jasne) kazdy domysli sam, kde co najst, to hej, ale take zlozitejsie veci...to uz bude chciet python asi...no a na python 3.10 v spojeni s Blender 2.53 som teda tutorial nenasiel :-D

Autor:  X_H_N [ ned srp 22, 2010 11:25 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

Kapo píše:
No, vidim ze forum "starne" :-D :-D :-D :-D

Novi machri na BGE pridu asi az za dlhy cas, a stari...ti sa asi novy ucit nechcu...
Ja som myslel ze hned jak vyjde novy blender tak sa vsetci nadsenci do BGE pustia pisat tutorialy do BGE, lenze zakladne veci si (jasne) kazdy domysli sam, kde co najst, to hej, ale take zlozitejsie veci...to uz bude chciet python asi...no a na python 3.10 v spojeni s Blender 2.53 som teda tutorial nenasiel :-D

On hlavni problem bude v tom ze se bge ve vyvoji nedostal naradu takze je skoro stejnej jak v 2.49 pat zmen taj je ale nic moc radikalniho vyvoj BGE pride nejspise az na konec.

Autor:  Bigbob [ ned srp 22, 2010 12:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

navyše ja by som nikomu neskúsenému moc nedoporučoval v 2.5Xzačínať nejaký BGE projekt. Pár vecí v ňom ešte nefunguje(napr. parentovanie nalinkovaného objektu ku kamere... teda aspoň mne to nefunguje v BGE) a chudáčik blenderplayer, ktorý bez úprav zdrojákov nejde ani skompilovať radšej ani nebudem spomínať.

Kapo: na http://www.blenddev.blog.cz/ som pred nejakým časom začal písať tutoriály o základoch bge(neskôr by som chcel preberať aj zložitejšie veci) ale čas napísať dalšie tutoriály budem mať asi až pred vianocami. To by som mal mať viac času a BGE by mal byť trochu stabilnejší(nepočítam blenderplayer, ktorý bude mať asi aj na začiatku nového roku ku stabilite daleko.)

edit: polepším sa, budem sem chodiť častejšie a budem aktívnejší :wink:

Autor:  Kapo [ ned srp 22, 2010 2:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

Inak skusal som taku haluzku...napisal som v pythone tuto mini vecicku:

import bpy
bpy.data.objects[1].location = bpy.data.objects[2].location

V blenderi to slo, jedna kocka sa premiestnila na poziciu druhej...tak som script veselo pripojil k senzoru kyeboard na spacebar, a...nic...asi to bude lepsie v hre robit podla nazvu alebo taketo veci v hre vobec nefunguju?

Edit:

Ok, tak som script prepisal podla (dufam) novej syntaxi do mien takto:

import bpy
bpy.data.objects["Cube"].location = bpy.data.objects["Cube2"].location

ale v hre to nefunguje! :emo21:

Edit2: Bigbob: veci ktore pises v clanku som si uz presiel sam, a pouzivam Blender 2.53 funguje tam trochu viac veci :-D

Autor:  X_H_N [ ned srp 22, 2010 3:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Rad by som vedel par veci...

Kapo píše:
Inak skusal som taku haluzku...napisal som v pythone tuto mini vecicku:

import bpy
bpy.data.objects[1].location = bpy.data.objects[2].location

V blenderi to slo, jedna kocka sa premiestnila na poziciu druhej...tak som script veselo pripojil k senzoru kyeboard na spacebar, a...nic...asi to bude lepsie v hre robit podla nazvu alebo taketo veci v hre vobec nefunguju?

Edit:

Ok, tak som script prepisal podla (dufam) novej syntaxi do mien takto:

import bpy
bpy.data.objects["Cube"].location = bpy.data.objects["Cube2"].location

ale v hre to nefunguje! :emo21:

Edit2: Bigbob: veci ktore pises v clanku som si uz presiel sam, a pouzivam Blender 2.53 funguje tam trochu viac veci :-D

v blenderu 2.5 co se tyce api pro bge je stejny jak 2.49 uz sem rikal ze se skoro nic nezmenilo to api co se snazis pouzivat je api pro blender jako takovej ne pro bge.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/