blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
trojuhelniky a BGE http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7696 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | smrq [ pon čer 07, 2010 9:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | trojuhelniky a BGE |
nekde jsem cetl, ze pro bge je lepsi operovat s trojuhelniky. za boha ale nemuzu najit nejake smysluplne vysvetleni, proc. muze mi to nekdo vysvetlit? a pokud mam do bge neco udelano, a v modelech jsem holne pouzival ctyruhelniky, je lepsi z nich adelat trojuhelniky? a pokud ano, existuje na to nejaky jednoduchy zpusob (mam pocit, ze nekde jsem kdysi cetl, ze ano)? |
Autor: | G_Taurus [ pon čer 07, 2010 9:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE |
zkratka na převedení quadů na triangli je ctrl+T v nějakým herním enginu by jsi to s quady celkem nerozjel aspoň takovou skromnou zkušenost jsem měl jednou já nebudu psát o BGE protože o něm vím opravdu málo S pozdravem Martin |
Autor: | Kapo [ úte čer 08, 2010 12:33 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE |
No pozri, rovina je tvorena 3-ma bodmi, akonahle mas ty tie 4 body v priestore usporiadane tak, ze nie su v jednej rovine, tak program, ktory to automaticky pri spusteni neprevedie na 3-uholniky (nevyhnes sa tomu tak ci tak) z toho nemoze spravit rovinu, lebo to v jednej rovine nelezi...smola (napr. rovnica roviny...ak zoberies 3 body z takychto 4, ktore nelezia v jednej rovine, tak ti vyjde ina rovnica...ak zoberies akekolvek 3 body zo 4, kt. lezia v jednej rovine, tak ti vyjde ta ista rovnica...super, ne?) |
Autor: | smrq [ úte čer 08, 2010 10:23 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE |
aha. takze nektere eniginy neumi pracovat s ctyruhelnikem, protoze neni "rovny". to ale BGE umi (nebo se pletu?). je tedy nutne se ctyruhelniku vyvarovat nebo je to jen obecne doporuceni, ktere vlastne zadne opodstatneni nema? to G_taurus: dik. |
Autor: | zgerbiak [ úte čer 08, 2010 2:10 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE | ||
BGE nevie pracovať so štvoruhoľníkmi. Každý si rozdelí na 2 triangle. Keď modeluješ v trojuhoľníkoch máš výhodu, pretože odbremeníš engine od rozdelovania štvoruhoľníkov. Tiež máš kontrolu nad rozdelením toho 4-uhoľníku, pretože engin to môže rozdeliť nie podľa tvojích predstáv a tak môže deformovať mesh. Na obrázku máš v strede 4 vertexty. Po stranách sú 2 spôsoby ako ho možeš rozdeliť. Ide o to že pokiaľ necháš rozdelenie na engine, tak nevieš akým spôsobom ho rozdelí.
|
Autor: | Kapo [ úte čer 08, 2010 2:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE |
hm teraz mi napadla jedna zaujimava dilema...som si skoro na 100 % isty, ze blender pracuje s rovinami aj v renderi...cize on tie tazko udrziavane 4-uholniky v meshi prevadza na tolko nenavidene 3-uholniky... a tiez nad tym nemame kontrolu, lebo aj pri subsurfe, ak su povodne 4 body nie v rovine, zvysovanim levelu subsurfu je kazda plocha SKORO v jednej rovine, ale nie je, pretoze povodne subsurfovane body neboli...teda tiez neviem ako to blender pri renderi rozdeli a aj ked je to zanedbatelne pri subsurfe, tiez to moze rozdelit dvojako (pri malej odchylke a velkom subsurfe zanedbatelny rozdiel)...hah |
Autor: | smrq [ úte čer 08, 2010 7:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE |
pak tedy jeste jednu doplnujici otazku, at mam jistotu. pokud udelam rovnou zed, mohu na ni pouzivat ctyruhelnik nebo je lepsi i v tomto pripade pouzit triangl? |
Autor: | Neolker [ úte čer 08, 2010 8:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: trojuhelniky a BGE |
triangl |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |