blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

trojuhelniky a BGE
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7696
Stránka 11

Autor:  smrq [ pon čer 07, 2010 9:48 pm ]
Předmět příspěvku:  trojuhelniky a BGE

nekde jsem cetl, ze pro bge je lepsi operovat s trojuhelniky. za boha ale nemuzu najit nejake smysluplne vysvetleni, proc. muze mi to nekdo vysvetlit?
a pokud mam do bge neco udelano, a v modelech jsem holne pouzival ctyruhelniky, je lepsi z nich adelat trojuhelniky? a pokud ano, existuje na to nejaky jednoduchy zpusob (mam pocit, ze nekde jsem kdysi cetl, ze ano)?

Autor:  G_Taurus [ pon čer 07, 2010 9:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

zkratka na převedení quadů na triangli je ctrl+T

v nějakým herním enginu by jsi to s quady celkem nerozjel aspoň takovou skromnou zkušenost jsem měl jednou já

nebudu psát o BGE protože o něm vím opravdu málo

S pozdravem Martin :-)

Autor:  Kapo [ úte čer 08, 2010 12:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

No pozri, rovina je tvorena 3-ma bodmi, akonahle mas ty tie 4 body v priestore usporiadane tak, ze nie su v jednej rovine, tak program, ktory to automaticky pri spusteni neprevedie na 3-uholniky (nevyhnes sa tomu tak ci tak) z toho nemoze spravit rovinu, lebo to v jednej rovine nelezi...smola :-D (napr. rovnica roviny...ak zoberies 3 body z takychto 4, ktore nelezia v jednej rovine, tak ti vyjde ina rovnica...ak zoberies akekolvek 3 body zo 4, kt. lezia v jednej rovine, tak ti vyjde ta ista rovnica...super, ne?)

Autor:  smrq [ úte čer 08, 2010 10:23 am ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

aha. takze nektere eniginy neumi pracovat s ctyruhelnikem, protoze neni "rovny".
to ale BGE umi (nebo se pletu?). je tedy nutne se ctyruhelniku vyvarovat nebo je to jen obecne doporuceni, ktere vlastne zadne opodstatneni nema?

to G_taurus: dik.

Autor:  zgerbiak [ úte čer 08, 2010 2:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

BGE nevie pracovať so štvoruhoľníkmi. Každý si rozdelí na 2 triangle.
Keď modeluješ v trojuhoľníkoch máš výhodu, pretože odbremeníš engine od rozdelovania štvoruhoľníkov.
Tiež máš kontrolu nad rozdelením toho 4-uhoľníku, pretože engin to môže rozdeliť nie podľa tvojích predstáv a tak môže deformovať mesh.

Na obrázku máš v strede 4 vertexty. Po stranách sú 2 spôsoby ako ho možeš rozdeliť.
Ide o to že pokiaľ necháš rozdelenie na engine, tak nevieš akým spôsobom ho rozdelí.

Přílohy:
tr_q.jpg
tr_q.jpg [ 9.32 KiB | Zobrazeno 2294 krát ]

Autor:  Kapo [ úte čer 08, 2010 2:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

hm teraz mi napadla jedna zaujimava dilema...som si skoro na 100 % isty, ze blender pracuje s rovinami aj v renderi...cize on tie tazko udrziavane 4-uholniky v meshi prevadza na tolko nenavidene 3-uholniky... :-) a tiez nad tym nemame kontrolu, lebo aj pri subsurfe, ak su povodne 4 body nie v rovine, zvysovanim levelu subsurfu je kazda plocha SKORO v jednej rovine, ale nie je, pretoze povodne subsurfovane body neboli...teda tiez neviem ako to blender pri renderi rozdeli a aj ked je to zanedbatelne pri subsurfe, tiez to moze rozdelit dvojako (pri malej odchylke a velkom subsurfe zanedbatelny rozdiel)...hah :emo02:

Autor:  smrq [ úte čer 08, 2010 7:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

pak tedy jeste jednu doplnujici otazku, at mam jistotu. pokud udelam rovnou zed, mohu na ni pouzivat ctyruhelnik nebo je lepsi i v tomto pripade pouzit triangl?

Autor:  Neolker [ úte čer 08, 2010 8:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: trojuhelniky a BGE

triangl

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/