blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

bots
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7690
Stránka 11

Autor:  coky [ pát čer 04, 2010 8:21 pm ]
Předmět příspěvku:  bots

ahoj nebyl by nejaký jednoduchý návod nebo blend. jak udělat toto
http://www.youtube.com/watch?v=lYxTHRw9Gj0
a k tomu aby bot na vás zautočil
????
Děkuju

Autor:  Johny.D [ pát čer 04, 2010 11:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

Zgerbi na to napsal super script da se najit tady viewtopic.php?f=10&t=7385

jen mu tam chybí nějáké interakce, když bot uvidí hráče, což je detail a snadno se to tam dá dodělat.
Stavím na tom teď hru
http://uloz.to/5018299/walkaction.rar

Autor:  zgerbiak [ pát čer 04, 2010 11:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

Návod asi nieje a blend by sa dačo podobné našlo na fóre.
Ale princíp je taký že bot ide v svojom smere.
Ak narazí na stenu náhodne vyberie iný smer pohybu. V tomto prípade sú len 4 smery.
Z videa vidno že ako detektor pre stenu sa používa ďalší objekt, zrejme so senzorom collision.
Rotácia bota je riešená cez IPO ktoré sa ovláda pomocou property.
Pokiaľ sa narazí na stenu, asi sa spustí script na vygenerovanie nového smeu.
Pohyb je riešený buď script-om, alebo cez LogicBricks.

Napadnutie botom, ide o to čo myslíš napadnutie a kedy napadnúť.
Napadnúť sa dá s blízka(nôž) alebo z diaľky(zbraň).
Tiež ide o to kedy ťa napadne. Napadne ťa keď je v bezprostrednej blízkosti, alebo keď je k tebe otočený, alebo ťa prenasleduje.

Spravil som ti blend. Je tam len jednoduchý pohyb botov ktorý menia smer v prípade že narazia na stenu, alebo na iného bota.
Napadnutie tam nieje, keďže to môže byť na viacero spôsobov.

Přílohy:
Coky_bot.zip [52.69 KiB]
103 krát

Autor:  coky [ stř čer 16, 2010 2:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

fakt hodně děkuji zgerbiak to co si udělal ten blend. ale nebylo by možné ještě dodělat pár věcí 1. půjdou po kosce kterou ovládám já a jakmile se jí dotknou tak zemřu nebo bys mě mohl ukázat jak na životy kdyby tu bil návod tech základních principu tak bych se ptal asi jinak

Autor:  zgerbiak [ stř čer 16, 2010 4:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

Tu to máš.
Je to blbá AI. Bot sa pozerá na 4 strany: pred seba, za seba, vľavo a vpravo.
Pozerá sa cez 4 ray senzory, ktoré detekujú hráča.
Pokiaľ je nejaký znich aktívny, čiže vidím hráča, tak sa otočím za ním.
Pokiaľ je bot dosť blízko, hráčovi za znižuje život, a ak ho vyčerpá zomrie-zmizne.

Přílohy:
Coky_bot_2.zip [61.4 KiB]
97 krát

Autor:  coky [ stř čer 16, 2010 8:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

strašně moc děkuju jenom mi jště napiš když nastavim že kliknutím miši viletí balonek dobředu a trefí bota že zmizí jenom mi to vysvětli

Autor:  coky [ stř čer 16, 2010 8:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

no a ještě ty životy jsou zobrazit líp než ty malí čisilka že myslím že se to dělá jako stopky ale nak mi to nejde udělat poradíš mi prosím

Autor:  zgerbiak [ čtv čer 17, 2010 5:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

1 - Musíš si vytvoriť strelu(balonek), pridaj jej premennú jedno akého typu, a nejak ju nazvy napr. strela
ďalej musíš tej spraviť logiku aby po náraze na objekt zmizla. Zatlačíš jej actor a zmeníš typ fyzického objektu na Dynamic.
pridáš jeden senzor collision, jeden controller and a jeden actuator edit object -> end object, toto poprepájaš.
Obejek strely premiestniš do nejakej vrstvy ktorú v hre nemáš zapnutú.

Logika pre hráča ktorý strieľa je jednoduchá.
Pridáš jeden senzor typu mouse, jeden controller and, jeden actuator edit object->add object.
Do OB napíšeš meno objektu ktorý chceš pridať do scény, v našom prípade je to meno objektu strely.
nastavíš linV rýchlosť po ose ktorou chceš strieľať. Je to rýchlosť a smer ktorú bude mať novo pridaý objekt.

Zmiznutie bota. je to podobné ako pri strele.
pridáš senzor collision, controller and a actuator edit object->end object, pospájaš.
pri collision napíšeš do property eno premennej ktrou disponuje tá strela, v našom prípade strela.

a to je všetko.

2- http://www.tutorialsforblender3d.com/GameDoc/Text/Text_GLSL_Steps_1.html

Autor:  coky [ čtv čer 17, 2010 9:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

hele promin nák mi to nevyšlo :cry: :cry:
DOWLOAD
http://dl.dropbox.com/u/6597309/zabit%20bota.blend
muzu tě poprosit abys mi to nastavil tak aby objekt nezmizel ale jenom me nechal být a aby kdiž me uviděj šli po mě pořád a ne že po tom co uteču me nechaj
VELKE DIKY

Autor:  zgerbiak [ pát čer 18, 2010 4:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

Nepostupoval si podľa inštrukcií.
Lepšiu logiku botov nespravíš bez scriptu. Pozri si čo ti sem poslal Johny.D.

Autor:  coky [ pát čer 18, 2010 5:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

a viděl si jake to má ty skripti má strašně dlouhé ja bych chtěl jenom bota který jakmile me uvidí tak po mě pude ubere mi život a já ho zbraní zabiju

Autor:  zgerbiak [ pát čer 18, 2010 7:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

Viem aké sú dlhé, ja som ich písal.
Chcel by som len...
To nieje len. Nedá sa všetko spraviť len tým že prepojíš pár logic bricks a poprípade hodíš pár ridkový script.
Musíš si najskôr určiť čo a akým spôsobom chceš riešiť. Vymyslieť ako riešiť rôzne situácie ktoré môžu nastať(prekážka, dvaja boti sa tlačia naraz do dverí, hráč zašiel za roh/do budovy).
Tiež je dôležité akým spôsobom ťa bot uvidí, akým štýlom sa pohybuje(4 smery, všetky smery...).
Uberie mi život... ako ti ho uberie? Zblízka? na diaľku? nejakou zbraňou? Bude tam animácia použitia zbrane?

Samozrejme dá sa spraviť aj sprostá inteligencia ak ti nebude vadiť že bot kráča do steny, točí sa v kruhu, nevie nájsť cestu k tebe v prípade ak narazí na prekážku.

Hovorí ti nečo actuator Edit Object -> Track To?

Autor:  coky [ sob čer 19, 2010 4:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

ne to mi nic neříka to Edit Object -> Track To
ale zeptám se celou hru bych tedy mohl teoreticky udělat ve scriptech ne ?
kde ses je naučil a jak ti to dlouho trvalo třeba bych se je naučil a pochopil to blíž potom bys je nemusel dělat za mě a dal bych ti pokoj

Autor:  zgerbiak [ ned čer 20, 2010 3:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: bots

Celú hru v scriptoch..no neviem...vždy sa dačo nájde čo musíš spraviť cez logic bricks.
Tiež je sprostosť robiť všetko cez script keď si fúru vecí môžeš uľahčit s logic bricks.
Kde som sa naučil... najviac na ash - ových stránkach, nejaký tutoš bol aj na 3D scene myslím.
Tiež som sa dosť dozvedel z tohoto fóra, pýtal som sa, sťahoval blendy a študoval ako fungujú. Tiež som sa veľa naučil štýlom pokus-omyl.
Ako dlho mi to trvalo neviem, lebo ja sa stále učím a ako som minule zistil tak asi polovicu logic bricks neovládam.

Ako učenie. Pozri si odzadu všetky veci v Otázky a odpovědi (GameBlender).
Určite tam nájdeš dosť informácií. Nehľadaj konkrétnu vec, to by si sa nedohľadal. Ber to všetko rad radom a skúšaj si tie veci čo sú tam.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/