Myslím, že viem ako to obísť. Mohol by som mohol upraviť bitmapu fontu tak aby namiesto čísel zobrazoval písmená s diakritikou. Teda, ak by som hodil do .mo súboru string 3aman, tak by mi BGE vypísal slovo šaman. vyskúšam to a potom sem napíšem, jak to dopadlo.(len dúfam, že po úprave nebudem musieť tú bitmapu preháňať cez FTBlender)
EDIT: ash tu tuším kedysi ukazoval nejakú peknú utilitku, ktorá dokázala generovať bitmapové fonty z diakritikou, skúsim to pohladať.
EDIT2: Bingo!
http://www.ashsid.sk/?p=21 dokonca v jednej téme tu postol aj pár fontov
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=231&p=80951#p80951EDIT3: použil som bitmapový font, ktorý dal Ash do tej témy a funguje, v políčku property mi to síce píše namiesto diakritiky nezmysly ale v ge sa to zobrazuje správne. Skúsim, či mi ge načíta ten text z .mo súboru ako property objektu.
EDIT4: No, z .mo súboru už sa mi texty načítavajú bez problémov ale namiesto písmen z diakritikou sa mi zobrazujú @. Problém bude asi v znakovej sade, ktorú používa buď .mo súbor alebo Blender
EDIT5: móóc zaujimavé je, že teraz mi print(_("ahoj")) v konzoli blendera vypíše bez problému. Mal by som si tie súbory usporiadať, lebo v nich začínam mať slušný bordel :/
EDIT6: dalšie zaujimavé zistenie. ked napíšem text s diakritikou do pola property s názvom Text tak sa zobrazujú aj písmená s diakritikou. Ked ale dám do skriptu own["Text"] = (_("šaman")) tak sa už diakritika nezobrazí, resp zase rozsypaný čaj.
EDIT7: asi napíšem do bug trackera, že textový editor nepodporuje UTF-8 čku, možno to niekto aspoň čiastočne opraví