blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Deformace rasterizeru v game engine
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7645
Stránka 11

Autor:  MiliKiller [ ned kvě 16, 2010 7:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Deformace rasterizeru v game engine

Zdravím, mám dotaz, dělám na softwaru který odchytává data z Communiti core vision.

Mám plochu na kterou projektorem promítám obraz z game enginu. Problém je že promítám na plochu která není vždy pravoúhlá. Potřeboval bych udělat Plane který bude mít jako texturu aktuální obrázek z game enginu. Pomocí posunu vertexů bych tuto texturu mohl deformovat, nebo navrhnětě jakýkoliv způsob jakým se dá dosáhnout této transformace.

pro ilustraci co vlastně chci :
Obrázek

Autor:  MiliKiller [ ned kvě 16, 2010 11:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

Tak si odpovím sám. Existuje na to modul Video Texture
zde je dokumentance k modulu
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Source/GameEngine/2.49/VideoTexture

promítání textury na objekt již funguje, ale pokud má ten plane jen 4 vertexy a zdeformuju ho, tak se ta textura zlomí. máte někdo nějaké řešení?

Potřebuju hýbat vertama, a tím měnit tvar toho plane na které se promítá pokud bude mít více vertů než 4 značně se tím zkomplikuje deformování toho projekčního plane

Přílohy:
Poznámka: ukázka je tady
untitled2.zip [72.59 KiB]
70 krát

Autor:  maraCZ [ ned kvě 16, 2010 11:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

já bych zkusil zahustit síť - pak si tu zahuštěnou plane můžeš ohnout jak potřebuješ (třeba pomocí nějakýho jednoduchýho rigu)

Autor:  MiliKiller [ pon kvě 17, 2010 12:02 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

musíš na mne trochu pomalu, k blenderu se vracím po pěti letech, tak jsem ještě spoustu novejch featurek neprohlédl, co myslíš tím rigem?

Edit:

Tak jsem zkoušel použít modifier -> subsurf -> simple subdiv
kvalita obrazu se výrazně zlepší ,ale nejde hýbat vertexama.

přikládám demo kde je udělán jednoduchý pohyb jedním vertem pomocí kursorových šipek.)

Pokud má někdo nápad jak vyřešit to "Zlomení" textury budu mu moc vděčnej

Přílohy:
untitled4.zip [67.68 KiB]
76 krát

Autor:  MiliKiller [ pon kvě 17, 2010 2:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

Opravdu nikdo nevíte jak deformovat plane který má zahuštěnou síť vertů?

Autor:  Bigbob [ čtv kvě 20, 2010 8:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

Milikiller: Rig - kostra(v podstate). Pomocou rigu by si to mohol spraviť následovne. Mohol by si priradiť ku jednej kosti jeden alebo viac vertexov, ku každej kosti spraviť animáciu pohybu niekam, uložiť ju ako akciu a potom by si mohol cez skript k tomu urobiť ovládanie(naprílad stlačením klávesy P nastavíš kosti "K" Presun na 5. sńímok akcie A). Ale či to bude fungovať neviem, moc skúseností s tým nemám.

EDIT: cez víkend sa budem podrobnejšie zaoberat rigovaním, ak by som zistil niečo zaujímavé, dám Ti vedieť :wink:

Autor:  MiliKiller [ čtv kvě 20, 2010 10:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

Jojo tento přístup mne také napadl. Vyzkouším to a uvidíme. Problém je že jsem armatury nikdy moc nepoužíval

Autor:  MiliKiller [ ned kvě 23, 2010 1:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deformace rasterizeru v game engine

Tak jsem již dokončil druhou půlku projektu, trackování laserového paprsku. a reagování na něj pomocí blenderu.

Obrázek
Obrázek

Pokud by to někoho zajímalo binárka je zde i s blendem
http://milikiller.ic.cz/external/laser_tracker.zip
Pro spuštění musí být připojena k počítači webkamera.

tracker je zatím stále ve vývoji, pokud by někdo měl zájem dodatečně vysvětlím ovládání aplikace

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/