blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
?objekt? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7560 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | coky [ sob dub 17, 2010 11:12 am ] |
Předmět příspěvku: | ?objekt? |
pár otázek ![]() __________________________________________ 1) jak udělat aby se zníčil objekt 2)samovolné chodení pbjektu 3)objek na tebe zautočí a ubllíží ti a neco mimo objekt ___________________________________________ jak bych jestli vubec de udělal náky objek který jiným objektem vezmu a budu třeba rychlejši ________________________________________________ ve všem sem nováček takže bych chtěl návod který pochopim Děkuji |
Autor: | Kapo [ ned dub 18, 2010 12:53 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
toto je ako chytit po prvy krat do ruky gitaru alebo sadnut za klavir a pytat sa, ako zahram lemon tree od fool's garden, ako zahram sialene tercie od liszta, atd...co tak pozriet sa po tutorialoch a samostudium? skusit zaklady az potom taketo veci ![]() nespecifikoval si "znicenie objektu" ak to chces mat fyzikalne perfektne tak zgerbi mal niekde stary script na deformaciu podla interakcie objektov...co je ale narocne na vykon...inak vymena meshu na nejaky podnet... pohyb objektu...na to sluzi bud ipo, alebo loc, force, rot atd...to tretie nejdem komentovat radsej ani ![]() ![]() ![]() zle sa pytas ![]() |
Autor: | kracho [ ned dub 18, 2010 3:23 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Hlavne by si coky mal sam popremyslat nad tim ci to ide a ako by si to urobil, pripadne sa to pokus spravit a potom sa pytaj preco ti to tvojim postupom nejde. Veta, som novacik tak mi to tak vysvetlite aby som to pochopil je sice pekna, ale ako pisal kapo blenderovskeho "virtuoza" z teba nikto neurobi, to musis ty sam. |
Autor: | Kapo [ ned dub 18, 2010 2:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Vies z koho sa stava virtuoz? Kto pre svoju vec zije, doslova sa tym zaobera 24 h/den, ale s pristupom "poslite mi navod ktory pochopim" to tak asi nebude, pretoze keby ta to naozaj bavilo, hladal by si si ho sam...skus zgerbiakove navody, su skvele...dalej hladaj prikladove blendy, z ktorych sa tiez da vela vycitat... ![]() |
Autor: | coky [ pon dub 19, 2010 3:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
bavilo by me v tom pátrát ale nevím ani základ jak s něčím takovým začít takže to vezmu popořadě jak rozbýt objekt- no prostě třeba mám zbran a už sem se naučil aby střílela ale stříli jaksi nikam kdybi střelila do například kuličky aby se ta kulička rozbila ???? |
Autor: | Johny.D [ pon dub 19, 2010 4:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Kapo má pravdu začínáš od prostředka. Nejdřiv musiš pochopit základní principy a pak se teprve snaž dělat hru. |
Autor: | coky [ pon dub 19, 2010 7:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
jáké zakládní princypi například |
Autor: | Johny.D [ úte dub 20, 2010 1:02 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Třeba znát všechny logic bricks. Stahni si nějáky hry a mrkni jak fungujou. |
Autor: | Vybi [ úte dub 20, 2010 5:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Souhlasim, nejdriv je nutny znat zaklady, vyzkouset si jednotlivy moznosti logic bricks, vedet co to dela a potom se dostanes do faze, kdy zacnes myslet skrz tyhle nastroje. Ale abys nerekl, zkusim ti poradit s rozbijenim objektu. Nebude se nic pocitat realtime, objekt si narezes predem na maly objekty a nechas pohromade. Pak je budto pres parent nebo constraint spojis a dejme tomu kdyby to byla koule, tak doprostred das empty, ktery bude mit near senzor na nejakou vzdalenost, kdyz se k nemu dostane jiny objekt, LB bude mit actuator rozpojeni parentu a objekt se rozpadne. Pokud ti neco nebude jasny, coz predpokladam, zkus se zeptat jinak ![]() |
Autor: | coky [ úte dub 20, 2010 6:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
takže spojil sem to parentem do prostřed sem nastavil empty a na to sem dal near a dal už sem nic nepochopil |
Autor: | Vybi [ úte dub 20, 2010 7:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
zkus si udelat jednoduchou scenu: jeden plane, static, na nej pak spadne nejaky objekt jeden empty, treba nad planem jeden objekt typu dynamic, kterymu se bude vypocitavat fyzika, aby mohl spadnout, pochopitelne nad planem Nic rucne neparentuj. Vem si objekt, pridej mu property. Budou nas zajimat dva stavy: priparentovano a odparentovano, takze bohate staci typ bool. nastav na true a pojmenuj treba na "parent". Dal objektu pridej tri senzory, tri kontrolery a tri aktuatory. vsechny kontrolery budou typu AND. Kazdy senzor bude mit prave jeden Aktuator propojeny pres AND. prvni senzor: typ property, hodnota equal, Prop: parent, Value: true prvni aktuator: typ parent, hodnota set parent, OB: "jmeno objektu ke kterymu parentujem, takze napri Empty.009" druhy senzor: typ keyboard, klavesa treba mezernik druhy aktuator: typ property, hodnota assign, Prop: parent, Value: false treti senzot: typ property, hodnota equal, Prop: parent, Value: false treti aktuator: typ parent, hodnota remove parent Urcite by slo vymyslet i lepsi a jednodussi reseni, ale tohle je krasne funkcni. Mas tady nejakou promennou, ve ktere je stav pripojenosti, je nastavena na zacatku na presne znamou hodnotu, da se menit v case, neni tady prasarna, ze bys mel jeden senzor always a tam natvrdo parent a snazil se always prekonat jinym senzorem. Jakmile zmacknes mezernik, prenastavi se promenna, a objekt se odparentuje. Snad to z toho chapes ![]() Timto zpusobem by slo udelat i "roztristeni" vetsiho objektu, ktery bys mel predem rozrezany. |
Autor: | coky [ stř dub 21, 2010 3:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
takže mi ta koule nic neudělala spadla na ten plane a nic se nestalo chápu dobře že má byt nastavená koule (padajcí objek takto) http://files.animate-gif.webnode.cz/200000114-b7ff6b8f96/koule.jpg že plane na kterej objekt padá nema mít žádné nastavení ani nemá být ručně rozřezán a že empty také nemá mýt žádné nastavení jen že je uprostřed planu |
Autor: | kracho [ čtv dub 22, 2010 2:14 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Heh, nechcem byt sarkasticky, ale pride mi vtipne, ze v inom vlakne davas vitazne navod na trivialnu vec, .blend do .exe a tu sa prazvlastne vyhovaras z toho aby si sa nieco musel naucit. Evidente nerozumies GE principom a budes mat vzdy problem nielen ze nieco spravit, ale to i pochopit a nasledne dajme tomu iny problem riesit rovnakou cestou... sa divim, ze si vybi dava tu pracu ti to vysvetlovat ![]() |
Autor: | Vybi [ čtv dub 22, 2010 1:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
Skoro ti to fungovalo, akorat ti tam chybi ta promenna, no ![]() Dej add property, pojmenuj ji na ten parent, a nastav na typ bool a jako vychozi stav true. ..pochopitelne add property te kostce |
Autor: | coky [ čtv dub 22, 2010 3:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: ?objekt? |
![]() ![]() to coste sem ted napsal mám nastavit u objektu který rozbíjí objekt sem dopře pochopil a tam mám nastavit teda zase všechny tři nové kolonky nebo to mám nastavit u něčeho co tam už je? nak sem to nepochopil |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |