blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Počet vertexů http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7329 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | foret [ úte led 05, 2010 10:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Počet vertexů |
Chtěl sem se zeptat, kolik je asi tak rozumný počet vertexů ve scéně, aby hru mohl rozjet průměrný počítač? |
Autor: | vojtas1 [ stř led 06, 2010 12:44 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
nedorozumění |
Autor: | Kapo [ stř led 06, 2010 12:58 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
vojtas1 píše: Milion je na některá PC už dost, tak do 700 000 to jde i na průměru. Jde taky o to jestli to jsou particly nebo meshe. Taky jde o to jestli myslíš zvládnout po stránce rozumného render času což závisí na více hlediscích nebo po stránce pohybu v 3D prostředí. Můžeš si totiž u subsurfu vypnout zobrazení v 3D okně a mít ho jen pro render stejně jako u particlů si můžeš snížit počet zobrazených ale nechat velký počet renderovaných. preco mam pocit ze ty v tomto poste hovoris o normalnom renderi...ja si myslim, ze sa pytal na GE, pretoze je to v sekcii GE...sorry ak sa mylim... ja by som sceny s viac ako 20 000 face nerobil...ale zalezi aj na tom, ake velke textury mas, aky post process robis pocas hry atd...nie je vsetko len o pocte faceov (vertexov)... |
Autor: | vojtas1 [ stř led 06, 2010 1:11 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
Omlouvám se uplně jsem přehlédl který ze 2 help topiců to je. To potom ano. |
Autor: | Dreamak [ stř led 06, 2010 1:47 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
sem viewtopic.php?f=10&t=7054 som posielal jeden blend file krajiny tá má 30000 vertexov a bežalo mi to 60 fps, takže by to minimálne asi ešte polovicu znieslo. Samozrejme najlahšie je hodiť si do scény kocku použiť multires a čeknúť fps. |
Autor: | Kapo [ stř led 06, 2010 2:29 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
no ano ale nepouzivas filtre (podla screenov sudim), napriklad bloom, blur, HDR, atd...skus si napisat, a uvidis ako ti to klesne :) vsak ja som nepovedal ze 20 000 je zelezne maximum, zalezi to hlavne od rozlisenia a poctu textur, od filtrov, od poctu facov, a potom ine...(scripty, zlozite logic bricks, atd...) |
Autor: | zgerbiak [ stř led 06, 2010 2:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
foret píše: Chtěl sem se zeptat, kolik je asi tak rozumný počet vertexů ve scéně, aby hru mohl rozjet průměrný počítač? To sa nedá presne určiť. Ide o to aká hra to má byť, použitia filtrov a akých, použitia fyziki, počtu fyzikálnych objektov, skriptovania, počtu a rozlíšenia textúr atd.. Aj keby toto všetko vieš, tak ťažko povedať Treba sa do toho pustiť a uvidíš ako to pošlape. Keďže sa hneď pýtaš na počet facov, tak sa domnievam že nepôjde o nejakú malú hru. |
Autor: | Kapo [ stř led 06, 2010 8:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
facov mozes mat a zaroven nemusis mat vela...ak pouzivas system LevelOfDetail (LOD), tak mozes mat celkovo veeelmi velafacov, ale naraz tam mozes mat iba nejakych trapnych 5000 facov...ked sa priblizis k objektu, vymeni sa mesh, objekt je detailnejsi, ale zaroven sa (logicky) od ineho predmetu oddialis a jemu sa detaily znizia...aspon mne to pomohlo...zdvihlo sa FPS... |
Autor: | Dreamak [ čtv led 07, 2010 12:12 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Počet vertexů |
Kapo píše: facov mozes mat a zaroven nemusis mat vela...ak pouzivas system LevelOfDetail (LOD), tak mozes mat celkovo veeelmi velafacov, ale naraz tam mozes mat iba nejakych trapnych 5000 facov... to nie je pravda, však tá scéna, o ktorej som tu písal má 30000 faceov a to som tam skúšal ešte naimportovať budovy, ktoré mali 5000 faceov a aj bez LODovania, to išlo príjemných 35-40 fps. Kapo píše: ked sa priblizis k objektu, vymeni sa mesh, objekt je detailnejsi, ale zaroven sa (logicky) od ineho predmetu oddialis a jemu sa detaily znizia...aspon mne to pomohlo...zdvihlo sa FPS... V BGE nie je možné urobiť LODovanie ako ho poznáme z hier(resp. iných realtime aplikácií), pretože aj keď máš vytvorený systém na LODovanie či už cez logic bricks alebo priamo cez python vždy sa načítajú všetky meshe pri štartovaní BGE a ostanú v pamäti pokiaľ engine neukončíš. Za normálnych okolností by sa tieto meshe a ich textúry a materiály z pamäti uvolnili. Malá výhoda v tom o čom píšeš ty je, že sa meshe prepínajú a vykresľuje toho menej. Záleží od toho čo chce Foret robiť za hru možno mu to bude stačiť. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |