blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Near http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7000 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kapo [ stř srp 05, 2009 12:11 am ] |
Předmět příspěvku: | Near |
Chcel by som poriadne vediet, ako near funguje...myslim spravne ak myslim, ze ked dam dist 10 a property na init, tak ked sa s objektom s premennou init priblizim k veci ktora ma nastaveny near na 10 BU, tak je sensor aktivny? pripojil som si teda k senzoru premennu (on), teda ked je senzor aktivny, premenna sa zmeni...lenze ona sa nemeni a nemeni a ja rozmyslam kde je chyba...naco je reset cislo? nepochopil som jeho funkciu...prosim nejaku dobru dusu ktora by mi to vysvetlila Za pripadnu pomoc dakujem... |
Autor: | Dreamak [ stř srp 05, 2009 2:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
Kapo píše: Chcel by som poriadne vediet, ako near funguje...myslim spravne ak myslim, ze ked dam dist 10 a property na init, tak ked sa s objektom s premennou init priblizim k veci ktora ma nastaveny near na 10 BU, tak je sensor aktivny? pripojil som si teda k senzoru premennu (on), teda ked je senzor aktivny, premenna sa zmeni...lenze ona sa nemeni a nemeni a ja rozmyslam kde je chyba...naco je reset cislo? nepochopil som jeho funkciu...prosim nejaku dobru dusu ktora by mi to vysvetlila Za pripadnu pomoc dakujem... Near reaguje len na objekt, ktorý je nastavený ako Actor(resp. Dynamic). Reset funguje tak, že keď vstúpiš do oblasti 5m (distance=5) od danehé objektu, near sensor "pulzuje", ale na to aby sensor vedel že si z tejto oblasti vystúpil musíš zadať hodnotu reset málinko vyššiu ako je distance povedzme 5.01, vtedy sensor prestane "pulzovať" teda prestane byť aktívny. Ja tento sensor využívam hlavne na prepínanie LODov a funguje to super. |
Autor: | Kapo [ stř srp 05, 2009 2:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
ok, tak mam 10 vypinacov a kameru...uz som nad tym rozmyslal, vypinacu som dal near (ale kedze hovoris ze funguje len na actor tak je mi to na ho...) teda ako to spravit? lebo keby som kamere dal do logic bricks skontrolovat ci nie je blizko vypinaca zblaznil by som sa, ide to tak, aby kazdy vypinac riadil sam seba a detekoval ci:je kamera blizko neho ("na dosah ruky") a ci je na neho namierena (ci je vypinac v zornom poli, alebo je na neho namiereny kurzor) a ci je stlacene akcne tlacitko (enter, e, hocico)...a navyse kazde tlacitko kontroluje inu lampu, ako to skontrolovat, ze som blizko tlacita, namierim naneho, stlacim enter, konkretna lampa sa zapne...je to riesitelne? urcite ano, ale zatial si okrem mora nekontrolovatelnych senzorov na kamere neviem predstavit nic pekne a hladke... |
Autor: | Kapo [ čtv srp 06, 2009 3:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
Uz som z toho na nervy, mam tlacitko ktore ma dokonca rigid body, je priparentovane k stene a ma near senzor, pripojeny ku actuatoru property on, ktora sa zmeni na 1...pozera sa po premennej button, ktoru ma kamera, kamera sa priblizi k tlacitku a premenna on sa nezmeni na 1, povie mi PROSIM co robim zle??? aky pulse mod mam aktivovat, nie je tam ziadny, ale ani TRUE nefunguje, distance je 5 reset je 5.01...help! |
Autor: | Kapo [ sob srp 08, 2009 1:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
Pomohol, by mi PROSIM niekto...? Tlacitko som dal ako actor, ale ghost priparentovany k stene...dal som tam do senzoru, near, 5, reset 5.01, priblizim sa, zaktivuje sa, vsetko fajn...tak som dal vsetko do jednej podmienky a to, ze near, mouse over a stlacenie E...ale premenna sa zapne az ked stlacim E viackrat, musim to mackat, obcas to preblikne, co je s tym, preco to takto reaguje? Mohol by mi niekto poradit, prosim, dakujem vopred za pomoc... |
Autor: | Bigbob [ ned srp 09, 2009 10:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
Ak máš zapnutý "Pulse mode" tak ho vypni, prípadne skús nastaviť "f:" na nejaké vyššie číslo |
Autor: | Kapo [ ned srp 09, 2009 10:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
ok, uz to ide, ale teraz mam iny problem...mam tam tie tri podmienky, a ak su naraz zhodne, tak je premenna 1, teda svetlo sa zapne...ako mam zabezpecit, ze ak je premenna 1, nech sa prepne na 0, ak je 0, nech je 1? |
Autor: | Vybi [ pon srp 10, 2009 2:28 am ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Near | ||
nevim, jeslti pouzivas boolean property, ale na zakladni funkce 0 a 1 mam tento recept. funguje to tak jak ma, ale protoze sem nechtel, aby se prehravala hned po spusteni hry animace, mam prvni hodnotu nastavenou na -1 a az pri kliknuti se dostavam na "logickou 0" a nastava akce, po dalsim kliknuti "logicka 1" a nastava akce, dalsi kliknuti resetuje pripadnou "logickou 2" na "logickou 0" a nastava akce. pro svetlo by se mozna hodila uprava v pocatecni hodnote, ale na pochopeni funkce to urcite staci :) Omlouvam sirku obrazku, chtel sem, aby byla videt i ta pocatecni hodnota, jinak bych to riznul.
|
Autor: | Kapo [ pon srp 10, 2009 1:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
no tak v tomto sa teda vobec nevyznam...spravil som si vlastny system pre svetlo a tlacitko, bez mnozenie LB, a takisto som spravil chodzu do schodov konecne |
Autor: | Kapo [ pon srp 10, 2009 2:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Near |
THX, tvoj sposob je perfektny...aj ked na prvy pohlad pre mna nepochopitelny...je logicky a velmi ovladatelny...este ze mi tu niekto aj pomaha, fakt dik |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |