blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Velmi divna alpha
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=6802
Stránka 11

Autor:  Kapo [ ned kvě 24, 2009 1:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Velmi divna alpha

Pokusam sa napodobnit styl mafie a na kolesa stareho auta som dal texturu, ktora ma alphu...aj na vonkajsie kruhy, aj na disk...ale ked sa dostanem s autom do urciteho uhla, stane sa divna vec...akoby ten disk presvital cez gumu a guma akokeby bola priehladna...ale nemoze byt, lebo ma nepriehladny material...ako opravit tuto alfu?

Pre istotu posielam obrazky

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pre istotu posielam obrazky

Autor:  kracho [ ned kvě 24, 2009 2:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

To bude zrejme nejakym usporiadanim faceov. Pretoze kamera najskor vidi gumu z vrchu, potom ten plane s priehladnou texturou, cez ktory ma byt potom vidiet guma z vnutra. Ako na to neviem, ale ja osobne by som obetoval asi 12 facou na koleso naviac a vymodeloval by som vnutro kolesa normalne bez alpha textury. Myslim ze ti to nezabere viac vypoctoveho casu ako s alfou a ak ano, obmedz vertexy na obvod kolesa, tam ich mas zbytocne moc, ani by som sa nebal ist na polovicu.
Edit: Nehovoriac o tom, ze tie gumy mas nezmyslne az z troch radov vertexov = 2x viac faceou. Nestacili by len dva rady (na sirku myslim)?

Autor:  Kapo [ ned kvě 24, 2009 2:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

kracho píše:
To bude zrejme nejakym usporiadanim faceov. Pretoze kamera najskor vidi gumu z vrchu, potom ten plane s priehladnou texturou, cez ktory ma byt potom vidiet guma z vnutra. Ako na to neviem, ale ja osobne by som obetoval asi 12 facou na koleso naviac a vymodeloval by som vnutro kolesa normalne bez alpha textury. Myslim ze ti to nezabere viac vypoctoveho casu ako s alfou a ak ano, obmedz vertexy na obvod kolesa, tam ich mas zbytocne moc, ani by som sa nebal ist na polovicu.
Edit: Nehovoriac o tom, ze tie gumy mas nezmyslne az z troch radov vertexov = 2x viac faceou. Nestacili by len dva rady (na sirku myslim)?


ano, ale ked robim uv mapping, tak textura tvori iba polovicu gumy...a ked tam dam len jeden rad vertexov, tak na polovicu toho radu bude spravne textura gumy ale na druhu sa zle zopakuje (dobre by bolo, keby sa zopakovala zrkadlovo, lenze sa neopakuje zrkadlovo) tak to preto mam dva rady...asi prerobim texturu :D

takze ziadne ine riesenie? musim to teda spravit meshovo? :(

Autor:  Kapo [ ned kvě 24, 2009 3:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

ok, koleso som premodeloval, ale napriek tomu ten disk presvita... :cry:

a navyse nie pri KAZDOM spusteni...raz presvita, potom ne...co s tym?

Autor:  kracho [ sob kvě 30, 2009 7:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Posli .blend aj s texturami.

Autor:  Kapo [ sob kvě 30, 2009 2:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

netreba, zabudol som spomenut, ze som to uz vyriesil...

ale este stale som nevyriesil ako zistit ci ide auto dopredu, alebo dozadu...rucnu brzdu som vyriesil...

uz tea ziadna divna alpha...

Autor:  pantau [ pon čer 01, 2009 12:43 am ]
Předmět příspěvku: 

ak mas vektor rychlosti a poznas vektor ktory vychadza zo stredu auta a smeruje dopredu tak cez skalarny sucin tychto vektorv ziskas uhol aky zvieraju

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/