blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Nastupovanie, vystupovanie z auta
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=6801
Stránka 11

Autor:  Kapo [ sob kvě 23, 2009 8:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Nastupovanie, vystupovanie z auta

Ako spravim nastupovanie a vystupovanie z auta? je to dost blbe, pretoze ked je pohlad na auto, tak je tam jedna kamera, ale na cloveka mimo auto je ina kamera (ktora sa inak sprava), a ako mam spravit, ze mam niekolko aut, a ked som v nejakom z nich tak pri hybani mysi sa otaca pohlad okolo auta, ale ked prestupim do ineho auta, tak sa otaca pohlad okolo neho...ked som na postave, otaca sa pohlad okolo nej...ako toto vyriesit bez hromadenia predmetov? asi tazko, ze?

Autor:  zgerbiak [ sob kvě 23, 2009 11:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

no..stačí ti jedna alebo dve kamery. Jedna na panáka, druhá na vozidlá.
Kamera pridáš k správnemu autu alebo postave actuatormi Parent, Camera alebo edit object > Track to, poprípade vlastným skriptom.

Autor:  Kapo [ ned kvě 24, 2009 12:56 am ]
Předmět příspěvku: 

zgerbi: skusim, dufam ze to pojde tak jednoducho...

a este mam otazku...da sa spravit do auta rychlosti, to viem, ale ako sa da spravit, proste aby auto rozlisovalo SILU, RYCHLOST a ZRYCHLENIE? V zavislosti od zaradenej rychlosti? proste s traktorom lahko vydem na kopec, ale nevytiahnem tak lahko 100 km/h, ale zase s formulou rychlo dam aj 200 ale na ten kopec to bude uz horsie...

V BGE ked nastavim vacsie trenie, tak auto dosiahne mensiu rychlost...to, ci vyde do mensieho, alebo vacsieho kopca ovplyvnim len silou, ktoru mu udam...ked je vacsi force, tak vyde do vacsieho kopca, ale zase aj zrychlenie na rovine je vacsie, co pri spominanom traktore zase nie je realisticke...

A nakoniec, uz som sa to pytal, ale nejako mi usla odpoved, ako zistim v scripte, ci ide auto povedzme + 15, alebo - 15? pretoze ked zastanem s autom a idem dozadu, script mi vyhodi zase kladnu odpoved...

vopred dakujem za pomoc...

Autor:  zgerbiak [ pon kvě 25, 2009 10:23 am ]
Předmět příspěvku: 

Traktor by sa dal, to máš veľkú silu a malú rýchlosť, rýchlosť sa dá ovplyvnť skriptom.
Formula cca tak isto. Tá má sice veľkú silu aj rýchlosť.
Pri prvom zaradenom stupni by sa pohybovala silov dajme tomu 20, a pri 5-tom stupni 10. Nešla by na jednotke rýchlejšie ako na 5-ťke, pretože jednotka by bola obmedzená rýchlosťov, čiže by šla pomalšie ako na 5-ťke ibaže s väčším výkonom. To preto aby sa na 5-ťke pohýňala z miesta pomalšie.
S tým ako by šla do kopca po nejakej tráve, mno neviem.
To by šlo hádam len priamo cez trenie kolies a povrchu.

Či ti ide auto +15 alebo -15km/h sa dá vypočítať cez vektor pohybu a maticu orientácie. To sú matice tie nemám rád na to je expert ash.
Myslím že na fóru už je o tomto písané dokonca aj s blendom. Stačí pohľadať.

Autor:  ppk [ pon kvě 25, 2009 10:55 am ]
Předmět příspěvku: 

dopredu a dozadu poznas dotproductem z vektoru dopredu a velocity
to nasedani nedavno sem tu publikoval mysmobil tam to je vyresene cele s jednou kamerou

Autor:  Kapo [ pon kvě 25, 2009 12:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

to nasadanie si skusim vyrobit sam, bojim sa hlavne prilisnej zlozitosti, aby som sa potom vtom este vyznal, ked je na scene plno emptyn ktore sa ovplyvnuju, zvykne mi Blender pri spusteni hry padat...

ppk: eh? mohol by si to pls objasnit?

zgerbi: ja pri tej sile, akceleracii a rychlosti narazam na script, ktory bol na blenderartists, klasicke ruzove auto, ktore nema rucnu brzdu (:D)...preto riesim pohyb DOZADU lebo oni maju vyriesene, ze trebars -800 je sila pohybu dopredu, a + 600 (tusim) bola sila pohybu dozadu...no a ja na rucnu brzdu nemozem dat ani +, ani -, lebo keby som dal +, ano, sice keby slo auto dopredu tak by zabrzdilo, lenze by zacalo cuvat...preto potrebujem aj zistenie pohybu dozadu...

no a co sa tyka odlisenie sily akceleracie a rychlosti, prave to -800 je zaroven aj akceleracia, cim vacsie je cislo, tym vacsia je rychlost, tym aj sila, aj zrychlenie...ja by som bol rad keby to bolo odlisene, napriklad ked mam velku silu a malu maximalnu rychlost, a zaroven tiez male zrychlenie...to sa neda, lebo akonahle je velka sila, hned je aj zrychlenie aj maximalna rychlost velka...lebo oni to ovplyvnuju jednym cislom...

a navyse pri tom ich aute je taky bug, ze odstrediva sila naklana auto ked ide dopredu do opacnej strany ako zataca, ale ked ide dozadu do rovnakej strany...to vyzera trochu divne a nerealisticky...

Autor:  Kapo [ čtv kvě 28, 2009 10:57 am ]
Předmět příspěvku: 

no...rucnu brzdu som vyriesil, to mi nikto nemohol povedat, ze existuje "applyBraking()"? :lol: :lol:

uz som konecne prisiel na to co to tam pouzivaju v tych scriptoch, apply steering, braking a engine force, ale steering by som nerad pouzival scriptoch, potom ma koleso ln tri polohy, rovno, doprava, dolava...neviem preco :?
apply engine force by som este rad pouzil na rychlostne stupne, ktore by boli trochu realnejsie ako zgerbiho (on to robil len ako priklad), ale trochu sa toho bojim... :roll:

ale este stale neviem, ako zistit ci ide auto dopredu (rychlost je +), alebo dozadu (-)...od toho by sa odvijala cast mojho systemu rychlosti...

Autor:  ppk [ pát čer 05, 2009 2:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

dopredu a dozadu:

mlender.mathutils.vector tam je funlce dot

takze
v1=vector(own.linearvelocity).normalise()
v2=vector(own.getAxisVect([0,1,0])
test=v1.dot(v2) # v rozsahu 1~-1
if test>0.0001:
print "jedes dopredu chapes?"

to neni opravdovy kod je to jen pro nazornost

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/