blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Loading/nacitavanie http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=6697 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kapo [ pát dub 17, 2009 9:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | Loading/nacitavanie |
Mam taky napad...velmi by som ho vyuzil...najma teraz, ked robim na svojom projektiku, poskodenie auta Mam v scene plllno poskodenych (behom hry vyuzivanych) dielov kapoty auta, + samotne auto, script na ovladanie, okolie (lampy, ktore sa daj znicit, sudy...atd) a teraz by som chcel vediet, ci sa tieto objekty daju do sceny postupne pridavat...totiz ked spustim hru, tak sa mi asi 20 sekund nacitava (to sa musi, je tam plno veciciek...) predstavoval by som si to tak, ze zapnem hru a objavi sa MENU (zatial nic zlozite, iba menu) teraz ked kliknem na hrat, tak by sa mi to hodilo na prazdnu scenu s jednym polickom, ktore by bolo prazdne...a teraz napriklad by sa nejakym scriptom z ineho suboru (trebars z blendu, alebo z inej sceny) vlozili kolesa auta...zatial na pozadie a policko by sa kusok zaplnilo...potom kapota a polcko by sa zase trosku zaplnilo...no a ked sa vsetko vlozi, policko bude plne...cize normalny ukazovatel loadingu...lebo ja proste nechcem, aby na zaciatku hra zamrzla na 20 sekund a potom sa zrazu rozbehla...radsej postupne... no ale to by sa este nevlozili vsetky objekty...este pocas hry, keby som trebars nabural, tak by sa nejako z externej sceny vlozil MIESTO nenaburaneho meshu naburany (teraz to riesim tak, ze vsetky naburane su pod hracou plochou)...proste by sa objekt pridal, mesh by sa vymenil a zase by sa mohol zmazat zo sceny...ale teraz otazka, ci by to bolo dostatocne rychle, aby hra nezamrzala 9ani sebou nejako viditelne netrhala), ked autom naburam...bude sa totiz menit mesh (vramci jednej sceny ano, ale ked sa ma pridavat ten mesh z ineho miesta...) vedel by mi niekto poradit PLS? za pripadnu pomoc dopredu dakujem... P.S.: ako mam spravit, aby sa lampa realisticky rozbila? vyprskli iskry, spadla na zem, sypalo sa sklo? asi nerealne, co? |
Autor: | Dreamak [ sob dub 18, 2009 12:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Loading/nacitavanie |
Kapo píše: ....lebo ja proste nechcem, aby na zaciatku hra zamrzla na 20 sekund a potom sa zrazu rozbehla...radsej postupne... A aký bude rozdiel ked tam budeš mať ten loading bar?? hra ti zamrzne tak či tak na 20sekúnd kým to všetko nenačíta. Kapo píše: no ale to by sa este nevlozili vsetky objekty...este pocas hry, keby som trebars nabural, tak by sa nejako z externej sceny vlozil MIESTO nenaburaneho meshu naburany (teraz to riesim tak, ze vsetky naburane su pod hracou plochou)...proste by sa objekt pridal, mesh by sa vymenil a zase by sa mohol zmazat zo sceny...ale teraz otazka, ci by to bolo dostatocne rychle, aby hra nezamrzala 9ani sebou nejako viditelne netrhala), ked autom naburam...bude sa totiz menit mesh (vramci jednej sceny ano, ale ked sa ma pridavat ten mesh z ineho miesta...) toto samozrejme ide cez actuator edit object-replace mesh, takže tie nebúrané modely nemusíš načítať pri spustení hry jednoducho ich načítaš pri kontakte. Zmazanie urobíš zase cez end object. To či ti to bude trhať zistíš len testami. Neviem aký LODovací systém používaš takže ťažko poradiť, ak nepoužívaš žiadny trhať ti to zaručene bude. Kapo píše: P.S.: ako mam spravit, aby sa lampa realisticky rozbila? vyprskli iskry, spadla na zem, sypalo sa sklo? asi nerealne, co?
hmm čo to má vlastne byť, bude to hra, crash test demo??? |
Autor: | Kapo [ sob dub 18, 2009 12:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no po prve...rozdiel bude velky, lebo budem vidiet progress nacitania objektov...nezamrzne to uplne, lebo bude v popredi ten loading bar...bude mi ukazovat, kolko uz mam nacitaneho...to je menej znervoznujuce, ako otvorit okno a zistit po 2 sekundach NOT RESPONDING...a cakat...nie? po druhe: ano, ale ked dam replace mesh, a nemam ho v mojej scene, skadial ho vymeni? ked ho mam v scene, najde ho a vymeni...lenze uz to ze je v scene znamena vacsi loading na zaciatku no je to take mini demicko...najprv som zamyslal robit len auto, a jeho poskodenie...napodobnit SAN ANDREAS (sice, uz pri novom blenderi by sa patrilo skor napodobovat gtaiv, ale nejako...no neviem, realtime deformacia meshu...asi moc tazke pre blender) ale potom som dorobil viac okolia a vyzera to divne, ked naburam do lampy, ona spadne, sice zhasne, ale...ta gula na konci sa kotula dalej :D:D |
Autor: | Váca [ sob dub 18, 2009 12:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
kdyz uz delat takovy hry, vyplatilo by se pockat, az v blenderu bude podpora(pro game engine) procesoru pro vypocet objektu, fyziky a skriptu a takovych ptakovin a podpora graficky karty pro textury a grafiku okolo.. (myslim to tak, jak to je dneska ve vetsine her..neim, jak to tam je, tak sem mozna napsal nesmysly ) ale neni zaruceny, ze to tak bude (pokud to uz neni..tak moc spatne otimalizovany ) jinak blender game enginu nerozumim, tak nijak vic neporadim |
Autor: | Johny.D [ sob dub 18, 2009 2:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
rekl bych zes napsal nesmysl. Jinak to načÃtánà jde udělat i tak že budeÅ¡ mÃt dvě scény a jednu dáš jako startovacÃ, nějákej obrázek z loadingem za tim obrazkem se bude pomalu startovat druha scena. Ale uz jestli se ti startuje scena 20 sekund to je spatnou optimalizaci, zkus linkovat objekty z jinych blendů, tak jak to maj v yo frankie |
Autor: | Dreamak [ sob dub 18, 2009 2:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kapo píše: no po prve...rozdiel bude velky, lebo budem vidiet progress nacitania objektov...nezamrzne to uplne, lebo bude v popredi ten loading bar...bude mi ukazovat, kolko uz mam nacitaneho...to je menej znervoznujuce, ako otvorit okno a zistit po 2 sekundach NOT RESPONDING...a cakat...nie? no ak ti ide len o to mať to pekne vyhezkané s loading barom, tak ho tam daj ale stále budeš načítavať rovnaký počet objektov.. a je jedno, že sa ti po načítaní objektu updatne loading bar, nemáš zaručené, že nedostaneš zase po dvoch sekundách NOT RESPONDING. Kapo píše: po druhe:
ano, ale ked dam replace mesh, a nemam ho v mojej scene, skadial ho vymeni? ked ho mam v scene, najde ho a vymeni...lenze uz to ze je v scene znamena vacsi loading na zaciatku tu bude pravdepodobne asi najlepšie nemať ten objekt v scéne, ale v inom súbore a linknúť ho... tiež ma to zaujíma takže idem testovať. na to všetko čo tu píšeš, že by si tam chcel mať by ti, ale najlepšie poslúžili GLSL shadre, Blenderácky Game engine je skvelá vec ale pokial tam nebudú niektoré vychytávky priamo implementované(LODovanie cez logic bricks je pekná vec, ale pri velkých scénach úplne nanič) budeme furt vyrábať len demíčka, ktoré sú nepoužitelné. |
Autor: | Kapo [ sob dub 18, 2009 8:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
a vobec, nedalo by sa v blenderi vytvorit taky system, ze nebudem robit pre kazdu lampu, ze: polozim lampu...pridam premennu...ked je colision s premennou na aute, premenna col na lampe = 1 svetlo typu light: copy property col z objektu lampa do col...ak je col 1, end object... samotna lampa: ak je COL 0 tak parent ku zemi...ak je 1, tak zrusit parent (aby mohla lampa spadnut, ked do nej auto nabura)... toto cele nejde riesit scriptom, a ked dam do sceny lampu, aby to fungovalo stale? lebo kopirovat a linkovat premenne k objektom pre kazdu lampu je pracne... neviem ako je toto riesene vo velkych hrach, ale v gta4 ked naburam do lampy tak ta efektne zacne iskrit (krasne iskry, tam, kde vbieha od zeme) a ked spadne, tak sa to sklo nadherne rozbije, a ide z nej taky dym...a dalsie (oranzove) iskry...velmi realisticke, no keby som toto takto spravil v blenderi tak uz pri jednej lampe by to slo dost pomaly, este k tomu auto (to nepocitam dopravu celeho mesta ), s tym mojim poskodzovacim systemom (ktory nie je realtime, proste predpisany poskodeny mesh)...nerealne |
Autor: | Kapo [ sob dub 18, 2009 10:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
btw preco v novom blenderi 2.48a ked pouzivam tie uzasne tiene a svetla, tak ja si dam za auto svetlo priparentujem, a tak svieti pocas hry...lenze ked dam svetlu na prvy snimok energiu 0 a na druhy 1 a dam ze ked stlacim sipku dole (brzdenie) tak nech sa prehrava IPO ako flipper od 1 po 2 tak sa nic nestane...svetlo nesvieti... co s tym? |
Autor: | ppk [ ned dub 19, 2009 5:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
mas na sensoru zaply pulse mod? na turoybitou lampu bys mohl pouzit muj scriptik na particlz a tz kolize... v tech koulich je nejspis neaky bug skusim to opravit |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |