Právě je čtv bře 28, 2024 4:15 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Poskodenie auta
PříspěvekNapsal: ned bře 09, 2008 11:19 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Prosim vas, nie je mozne nieco taketo v GE?
Obrázek
http://img256.imageshack.us/img256/8519/demolition1xt6.gif

(samozrejme daco jednoduchsie, len ci to ide...)
za pripadnu pomoc dakujem...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 12:04 am 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
V princípe to ide aj v GameBlenderi. Buď použiješ predpripravené meshe, alebo deformáciu vypočítaš za behu hry skriptom v Pythone (úpravou pozícií vrcholov meshe). Ale urobiť takúto deformáciu a ešte bez veľkej straty výkonu v reálnom čase, bude asi dosť makačka...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 3:00 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
sak prave ta strata vykonu ma zaujima, nikto by nevedel spravit daco taketo...? pls pls...
lebo nieco podobne je v hre Mafia, tam ked narazim do stlpu, vzdy sa inak deformuje naraznik, alebo kapota, ked narazim, tak sa to nedeformuje predpisane (ako v GTA, 10 X narazim, 10 X sa rovnako poskodi kapota), ale nahodne, podla toho, ako silno narazim, do coho narazim, atd...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 3:16 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kapo,

takto, strata výkonu nastáva len počas deformácie, keď sa vypočítavajú nové polohy vrcholov meshe. Keď už je po výpočte (auto je zdeformované), tak to žiadny výkon neuberá. Takže to nie je až také zlé.

Problém je v tom, že ak to bude low-poly auto, tak to zďaleka nebude vyzerať tak dobre ako v tejto animácii. Pri stredne hustej meshi to bude vyzerať lepšie, ale bude to náročnejšie.

Asi najlepší prístup by bola kombinácia replace meshe a dopočítania deformácie - nová mesh by dodala visiace dvere, odtrhnutý nárazník, zdvihnutú kapotu a real-time deformácia by ich vhodne pokrivila. A pre elimináciu poklesu výkonu by sa pri každej kolízii rátala deformácia len raz - teda nerobila by sa postupne (ako je to na tom obrázku).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 3:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
tohle by se dalo resit kombinaci deformace a zmnenou textury


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 3:34 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no ale ja mam dost divny model som si urobil, to nejde povedat, ci ho mam lowpoly, alebo high poly, pretoze je tam plno podpier, tlacitiek pacok koliesok, lucov (na kolese), atd...a tiez neviem, ako to pocitat, lebo je to dost...radsej poslem screen

Obrázek

Takze daju sa na to vypocitat tie animacie? Lebo tak si neviem predstavit...no a este som sa chcel spytat, ze ako mam spravit, ze ked narazim autom do steny, ze pustit zvuk, ale ze ked narazim z velkej rychlosti, tak ho pustit hlasno a ked pojdem pomaly, tak ho slabsie pustit?

za pripadnu pomoc dakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 3:49 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kapo,

je ťažké na takomto modeli robiť deformácie, lebo tam nemáš plechovú karosériu. Tomuto je možné odtrhnúť a pokrútiť blatníky alebo strechu, polámať kolesá a maximálne celé rozlomiť. Takže toto vidím skôr na upravené meshe...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 4:03 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
aha, skoda :( a neviete dakto, ako spravit ohen v Blenderi, teda ano, pridavat objekty, lenze ja to furt skusam a vyzera to blbo, len mi skacu dva ohniky nad sebou (IPO) alebo sa miha jedna zlta smuha (Dloc, alebo force, a cas trvania objektu)... :roll: poradte pls :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 4:14 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Oheň chceš v Blenderi alebo GameBlenderi?

V Blenderi častice (particles), v GameBlenderi animovaná textúra.

Malá rada: pozri si reálny oheň na videu a prejdi si to po snímkach. Dá sa z toho hodne naučiť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 5:10 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ale sak samozrejme, ze v GE, zas taka lama nie som, ze by som o particles nevedel :D no teeeda...
ale aj tak, raz som videl demo a vyzeralo to absolutne realisticky, teraz neviem, ako mam ten ohen spravit :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 7:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 22, 2006 7:38 pm
Příspěvky: 359
Bydliště: Praha
Zkus tak, jak jsi to viděl v demu.. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 8:24 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: sob srp 20, 2005 5:03 pm
Příspěvky: 539
Nie ze by sa tu ohen v GE neriesil, ale. Stiahnu si niekde texturu, kde mas animaciu celeho onha, s alphou. Namapuj to na plane (pripadne na dva prekrizene planes) ako animovanu texturu, nastav tomu "billboard" a mas hotovo. Ak niektory z postupov neovladas, pohladaj na nete, urcite najdes.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 10:25 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no...mam gif, ale proste sa to nehybe! asi budem musiet pouzit ten zgerbiakov script...? ci koho, ze sa to tam tak hybe... :D cela textura :D :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 10:31 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kapo,

gif sa ani hýbať nebude, na animovanú textúru treba mať jednotlivé snímky rozložené v textúre...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 12, 2008 1:04 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Ak mám pravdu povedať, tak ja som sa už kedisi dávno pokúšal o real time deformáciu.
Tu je výsledok:
http://multiplayer.ic.cz/zgerbiak/defor ... acia.blend

Je to len malo rozrobená verzia, deformácia sa počíta len po osi Z do mínusových hodnôt a nebere v úvahu tvar objektu ktorý doň narazil(automaticky guľa). Žerie to moc procák, a to sú len jednoduché výpočty. Ale myslím že keby sa to vypočítavalo čojaviem raz za sekundu, tak by to nebolo také zlé.
pokračovať v tom by vyžadovalo prácu s maticami a to je pre mňa španielska dedina.

Ja si myslím že najlepší spôsob na deformáciu je cez armaturu závislov na premennej.
Objekty okolo auta by detekovali kolíziu, podla rýchlosti by sa určila veľlosť deformácie a to by sa už len previedlo do premennej.

Môžeš sa naučiť C++ a skúsiť PhysX, nič lepšieho som nevidel.
http://www.ageia.com/physx/videos.html
http://youtube.com/watch?v=dviWZcphcIQ


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz