blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Skybox, voda, dazd
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=5657
Stránka 11

Autor:  Kapo [ pát bře 07, 2008 8:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Skybox, voda, dazd

Takze mam otazku/y... ako mam spravit realisticky skybox, pokusal som sa zrobit nejaky, lenze neviem spravit background image na kameru...teda v normalnom renderi viem, len v GE neviem...

dalej ako mam spravit vodu, ok, dakto mi poradil GLSL shadery, ale to neviem co, a myslim, ze vodu by bolo good spravit nejako ipo...ja som subdivoval plane potom multi fractal dalej som priradil texturu z photoshopu dal alphu a v IPO som nastavil scale po osi Z, ale vyzera to privelmi mechanicke, take umele. To som zase chcel riesit potom Action, ze som tam dal veeela kosti, to som naanimoval, a neslo mi to... (Armature - always, and, action, loop end - cas 0 - 50)

Skybox vyzera tiez divne - ten som sa pokusal spravit:
vlozil som ICOSphere, otexturoval som ju, lenze tam je zase problem dohladnost kamery...dam velku, hra seka, lebo ulicu som spravil, takze vidi vsetky detaily naraz...ked dam mensiu dohladnost, z jedneho konca ulice uz na druhy nedovidno (tie oblaky uz nevidno).

A nakoniec, mohol by mi dakto doporucit tutorial alebo dajako poradit, ako mam spravit dazd? lebo na 3dscene som cital, ze dazd ako spravit, ale to len v renderi / animacii, v GE by bolo dat tam tolko tube narocne...

p.s. este by som rad vedel, ako mam spravit, aby bol nejaky plane vzdy otoceny ku kamere...kde to mam nastavit?

za pripadnu pomoc dakujem 8)

Autor:  batwin [ sob bře 08, 2008 10:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Zapřemýšlej...určitě by jsi na spoustu věcí přišel sám.. :)
Co se vody táče, podle mě je nejvhodnější jí stále řešit jen animovanou textruou...imho současný GE nemá moc vlohy na něco lepšího...i tak jdou dostat dobré výsledky..pokud teda nepotřebuješ zrovna dvoumetrový vlny.Je to sice už trochu dýl, co jsem to řešil, ale v té době to určitě nejlépe dopadalo jenom s tou animovanou texturou.. zkoušel jsem to různě, záleží na tom, jakou vodu potřebuješ.i nějaký ty vlny se tak daj celkem dostatečně nasimulovat.
Dohlednost? Ulice? Kolik máš v té ulici vertexů proboha?...je to pořád "jen" BGE.
Déšť bych dělal..no záleží na tom, kolik ti to může vyžrat výkonu.Asi by to celkem pěkně šlo tak, že bys před kamerou měl v určité výšce připarentovaný objekt, který by ti tak nějak náhodně (ppřed/za/doleva /doprava) sypal planey (v rozumném množství) které by byly natočené ke kameře a měly nějakou alphu s kapky vody (to jako že na každém by jich bylo hafo)..myslím, že kdyby se to nějak poladilo, mohlo by to vypadat celkem dobře, kdyby sis s tim pohrál.Snad šel ten popis nějak pochopit..jen jsem to tak nastínil.

a ten plane vždy otočený ke kameře...nejjednudušeji přes logic bricks aby jí trackoval ne?

Autor:  Kapo [ sob bře 08, 2008 3:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

plane otoceny ku kamere - nie uz som na to prisiel, totiz ja som chcel nieco take, ako ked ste (dufam :) ) hrali doom 2 , tak tam boli take plany natexturovane, co mali predstavovat stromy :D a tie sa vzdy natocili ku kamere, totiz ked som sa hybal, cely strom sa pekne ku mne tocil...bolo to aj pre DOS, cize tymto chceli usetrit ako aby to nebolo narocne, uz som prisiel na to, ako to spravit, nie priparentovat, ani nicpodobne, len v face selekt mode dat ze "billboard" a "halo" to vyvola pekny efekt...dojmetrove vlny asi spravi action + ipo, daz spravim tak ako si poradil, dakujem...a ohladom vykonu, neskusal dakto pozmenit zdrojove kody, ktore su na blender.org, aby to bolo rozumnejsie daco, ze aby to bolo efektne, ale zaroven malo dostatocne FPS (teda aby to nesekalo)...?

Autor:  batwin [ pon bře 10, 2008 7:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

No vývoj blenderu nějak podrobně nesleduju..takže těžko říct, do jaké míry se to povede..netuším, přes co to bude řešené
:) Pokud v tom bude nějakej hodně obrovskej rozdíl, budu jen velmi rád.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/