blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Svetlo a prechod do tiena
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=5567
Stránka 11

Autor:  Kapo [ čtv úno 14, 2008 4:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Svetlo a prechod do tiena

Dobry, den, mam takyto problem: spravil som si scenu, na ktorej sa pohybuje objekt, cele to lezi na krajinke, ktora ma malo vertexov. apol som vypocet svetiel na krajinku (F > Set Light) cize ked sa po nej hybe objekt aj s priparentovanym svetlom, cele by to malo byt osvetlene...ale vyzera to umelo, skusil som dat subdivide, uz je to lepsie, lenze aby to vyzeralo tak, ze prechod medzi svetlom a tienom (to co uz Spot-om nie je osvetlene) je plynuly a nerobi to tam take svetelne kocky ( podla toho, ako su ulozene jednotlive face) ako to spravit, aby nezalezalo na jednotlivych facoch, ale tak, aby to slo nezavisle a robilo pekne prechody...v HL 2 urcite nie su do zblbnutia subdivovane plochy lebo ked zapnet baterku proste to robi v tme pekne tiene, to by mi inak sekalo, kebyze je to tak riesene vsade, dufam, ze mi dakto pomoze, ked mi neporozumiete (z vyjadrovania nie som borec :wink: ) tak poslem screen mojho problemu, staci povedat :D

Autor:  Ash [ čtv úno 14, 2008 4:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zrejme potrebuješ dynamickú lightmapu (aj keď si nie som celkom istý z tvojho popisu problému). Pre dynamickú lightmapu treba použiť ďalšiu textúru v materiáli a druhú sadu UV súradníc. UV súradnice potom podľa pohybu prepočítavať. Toto riešenie potrebuje mať zaručenú určitú hustotu vrcholov meshe, aby nevznikali vizuálne artefakty.

Autor:  Kapo [ čtv úno 14, 2008 7:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

ok, pripajam image, potrebujem, aby tiene nemali take zubate okraje, ale bez zahustenia meshu to asi nepojde... :cry: :!:

Přílohy:
Poznámka: Screenshot "zubateho" tiena...
screenshot.JPG
screenshot.JPG [ 95.22 KiB | Zobrazeno 1348 krát ]

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/