blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Jak na TAHOVOU STRATEGII http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=4688 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jan Železný [ pon dub 30, 2007 10:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Jak na TAHOVOU STRATEGII |
Potřebuji hned několik rad. Rad bych se pustil do 3D Vesmirne strategie. 1: Chtěl bych aby skript vzal ze scény objekt (včetne textury) a nakopÃroval ho na dané souřadnice. A to ztoho důvodu aby to fungovalo jako staveni jednotek. 2: Aby po spuÅ¡těni byl vidět kurzor a mohl jsem jim vybrat objekty (jednotky) zadat souřadnice (klepnutÃm na jinou jednotku nebo mÃsto) 3: Pak bych potřeboval vědět jak přinutit objekt k pohybu 3d jestli to musà obstarat skript nebo zda si poradà engine. Přiklad mam bod A(loď) B(planeta) chci A do B lodě je schopna letět jen 4 pozice A X = -2,5 Y = -2,5 Z = -2,5 B X =2,5 Y =2,5 Z =2,5 Phytagorova věta a projistotu hned dvakrát. 5*5=25 5*5=25 50 odmocnina = 7,07 7,07*7,07 = 50 5*5 = 25 75 odmocnina = 8,66 (no mám vzdálenost délku A od B) A ted se vratim Ted uhel prvnÃho trojúhelnÃku sinus alfa 5/8,66=0,577 Alfa = 35,26 stupňů MÃsto přepony 8,66 dosadÃm 4 ty o které se max mohu posunout Dostaneme tak vzorec 4*0,577 = 2,3094 Z = 2,3094 – 2,5 = -0.1906 Mam polohu Z= -0.1906 Zbyle úhly jsou 45 a majà tudÞ XY jsou tedy = Z Souřadnice poté co A se pohne o 4 jsou směrem k B X = -0.1906 Y = -0.1906 Z = -0.1906 No otázka je zda by to neÅ¡lo nějak snaze blender nebo python by mohly udělat vlastnà výpočet. |
Autor: | Sagi [ úte kvě 01, 2007 10:24 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Autor: | Johny.D [ úte kvě 01, 2007 11:26 am ] |
Předmět příspěvku: | |
A proč to dělat souřadnicema? proč ne něják jednodužšÃm způsobem? |
Autor: | Jan Železný [ úte kvě 01, 2007 1:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano a jak jinak bych řeÅ¡il v prostoru posun o vzdálenost. Toť otázka. NevÃte o nějaké stránce přÃkladu Phyton skriptu v blenderu kde začÃt. |
Autor: | freekill [ úte kvě 01, 2007 2:35 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Doufám ze to nebude milikillerovi a Johnymu vadit Testovano ve 2.43 Mno a python stranek moc neni (primo na blender python) nejlepsi jsou miliho stranky http://www.milikiller.ic.cz
|
Autor: | Johny.D [ úte kvě 01, 2007 7:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano Jan má pravdu tohle mě totiž nenapadlo, zapoměl jsem na třetà rozměr to co jsem vytvořil já funguje jen pro dva rozměry. ZkusÃm teoreticky řeÅ¡enÃ. Vytvořà se lÃtajÃcà kamera prostě něco jak jsem sem dal, ale bude mÃt nulovou hmotnost na kameře bude ray sensor kterej bude sloužit jako ukazatel takže když ukážeÅ¡ na cizà lod poÅ¡le to zprávu jiné lodi a ta už pomocà track to a pod.. na ni zautočÃ. Takhle by se řeÅ¡il utok na cÃl. ale co když tam nebude cÃl ale chceÅ¡ jen někam doletět? ray by v tomhle přÃpadě nebyl moc platnej protože se nemá o co zastavit, ale Å¡lo by že by se dala vzdálenost před kamerou tam by se umÃstil imaginárnà objekt a raketka by tudÃÅ¡ letěla tam kam klikneÅ¡ do prostoru. Neber to vážně je to jen rychlej nápad |
Autor: | freekill [ úte kvě 01, 2007 8:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ano klik>add objekt>trackto to by slo ne? |
Autor: | zgerbiak [ stř kvě 02, 2007 6:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
1. Ziaden problem. Actuator > edit object> add object. 2. Trochu skriptu to spravi, Johny uz daco nacrtol. 3. Pohyb zvlada engin. Ides v BGE robit 1. krat? |
Autor: | Jan Železný [ stř kvě 02, 2007 8:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | dik |
DÃky za přÃspěvky hlavně za ten blend sice chápu asi tak 5 procent z toho. Ale funkce neviditelných plane objektu jako senzoru pro pohyb je proste super. ZkusÃm se v tom poÅ¡ťourat kamarád mi snad konečně vrátà knihu o Phytonu tak snad něco splodÃm. Jo něco game blenderu je tady http://www.blender.org/development/rele ... 5-physics/ Nefunguje to sice vÅ¡echno některé hry padajà ale vypadá to lákavě. |
Autor: | freekill [ čtv kvě 03, 2007 6:36 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno jo no, je zaoptreby 2.25... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |