blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Jak na TAHOVOU STRATEGII
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=4688
Stránka 11

Autor:  Jan Železný [ pon dub 30, 2007 10:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Jak na TAHOVOU STRATEGII

Potřebuji hned několik rad.
Rad bych se pustil do 3D Vesmirne strategie.

1: Chtěl bych aby skript vzal ze scény objekt (včetne textury) a nakopíroval ho na dané souřadnice. A to ztoho důvodu aby to fungovalo jako staveni jednotek.

2: Aby po spuÅ¡těni byl vidět kurzor a mohl jsem jim vybrat objekty (jednotky) zadat souřadnice (klepnutím na jinou jednotku nebo místo)

3: Pak bych potřeboval vědět jak přinutit objekt k pohybu 3d jestli to musí obstarat skript nebo zda si poradí engine.

Přiklad mam bod A(loď) B(planeta) chci A do B lodě je schopna letět jen 4 pozice
A
X = -2,5
Y = -2,5
Z = -2,5
B
X =2,5
Y =2,5
Z =2,5

Phytagorova věta a projistotu hned dvakrát.
5*5=25
5*5=25
50 odmocnina = 7,07

7,07*7,07 = 50
5*5 = 25
75 odmocnina = 8,66 (no mám vzdálenost délku A od B)

A ted se vratim
Ted uhel prvního trojúhelníku sinus alfa 5/8,66=0,577
Alfa = 35,26 stupňů
Místo přepony 8,66 dosadím 4 ty o které se max mohu posunout
Dostaneme tak vzorec 4*0,577 = 2,3094
Z = 2,3094 – 2,5 = -0.1906
Mam polohu Z= -0.1906
Zbyle úhly jsou 45 a mají tudíž XY jsou tedy = Z

Souřadnice poté co A se pohne o 4 jsou směrem k B
X = -0.1906
Y = -0.1906
Z = -0.1906

No otázka je zda by to neÅ¡lo nějak snaze blender nebo python by mohly udělat vlastní výpočet.

Autor:  Sagi [ úte kvě 01, 2007 10:24 am ]
Předmět příspěvku: 

:shock:

Autor:  Johny.D [ úte kvě 01, 2007 11:26 am ]
Předmět příspěvku: 

A proč to dělat souřadnicema? proč ne něják jednodužším způsobem?

Autor:  Jan Železný [ úte kvě 01, 2007 1:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ano a jak jinak bych řeÅ¡il v prostoru posun o vzdálenost. Toť otázka.
Nevíte o nějaké stránce příkladu Phyton skriptu v blenderu kde začít.

Autor:  freekill [ úte kvě 01, 2007 2:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

Doufám ze to nebude milikillerovi a Johnymu vadit ;)
Testovano ve 2.43
Mno a python stranek moc neni (primo na blender python) nejlepsi jsou miliho stranky http://www.milikiller.ic.cz

Přílohy:
vlasni posun kub.rar [451.97 KiB]
130 krát

Autor:  Johny.D [ úte kvě 01, 2007 7:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ano Jan má pravdu tohle mě totiž nenapadlo, zapoměl jsem na třetí rozměr to co jsem vytvořil já funguje jen pro dva rozměry.
Zkusím teoreticky řeÅ¡ení.
Vytvoří se lítající kamera prostě něco jak jsem sem dal, ale bude mít nulovou hmotnost na kameře bude ray sensor kterej bude sloužit jako ukazatel takže když ukážeÅ¡ na cizí lod poÅ¡le to zprávu jiné lodi a ta už pomocí track to a pod.. na ni zautočí.
Takhle by se řeÅ¡il utok na cíl.
ale co když tam nebude cíl ale chceÅ¡ jen někam doletět?
ray by v tomhle případě nebyl moc platnej protože se nemá o co zastavit, ale Å¡lo by že by se dala vzdálenost před kamerou tam by se umístil imaginární objekt a raketka by tudíš letěla tam kam klikneÅ¡ do prostoru.

Neber to vážně je to jen rychlej nápad :D

Autor:  freekill [ úte kvě 01, 2007 8:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

ano
klik>add objekt>trackto to by slo ne?

Autor:  zgerbiak [ stř kvě 02, 2007 6:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

1. Ziaden problem. Actuator > edit object> add object.
2. Trochu skriptu to spravi, Johny uz daco nacrtol.
3. Pohyb zvlada engin.

Ides v BGE robit 1. krat?

Autor:  Jan Železný [ stř kvě 02, 2007 8:20 pm ]
Předmět příspěvku:  dik

Díky za příspěvky hlavně za ten blend sice chápu asi tak 5 procent z toho. Ale funkce neviditelných plane objektu jako senzoru pro pohyb je proste super. Zkusím se v tom poÅ¡ťourat kamarád mi snad konečně vrátí knihu o Phytonu tak snad něco splodím.
Jo něco game blenderu je tady
http://www.blender.org/development/rele ... 5-physics/
Nefunguje to sice vÅ¡echno některé hry padají ale vypadá to lákavě.
:D

Autor:  freekill [ čtv kvě 03, 2007 6:36 am ]
Předmět příspěvku: 

Mno jo no, je zaoptreby 2.25...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/