blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
barva stinu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=236 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jm [ sob srp 21, 2004 11:52 am ] |
Předmět příspěvku: | barva stinu |
cau to je sice otazka tykajici se enginu, ale stejne bych to rad vedel jak to udelat i normal v blendru. jak nastavim barvu stinu, a kde? ve svetle? v materialu? dik jm |
Autor: | tol [ sob srp 21, 2004 12:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně tuhle otázku jsem před časem položil na Elysiu a bavil se o ní s Theethem. Bohužel to vypadá, že to minimálně v Blenderovském renderu zatím nejde (nebo je na to nějaký brutální a málo známá oklika) |
Autor: | jm [ sob srp 21, 2004 12:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tohle sem nechtel "slyset" jm |
Autor: | tol [ sob srp 21, 2004 12:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jednaz cest, co jsem zkoušel, bylo podložce, na které objekt (postava) stojí a kam vrhá stín, přiřadit materiál, který bude barevný, ale only shadow, tzn. nebude se sám o sobě zobrazovat, bude se zobrazovat jen stín. Nepomohlo mi to, ale protože jsem na svůj specifický problém našel jiné, optimálnější řešení, tak jsem to dál netestoval, možná, že tudy cesta nějak vede |
Autor: | Blitz [ sob srp 21, 2004 12:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zajímavý problém.....ale na co potřebujete aby třeba červené světlo házelo modrý stín???? |
Autor: | tol [ sob srp 21, 2004 12:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Blitz píše: zajímavý problém.....ale na co potřebujete aby třeba červené světlo házelo modrý stín????
No já to potřeboval kvůli adventurnímu enginu a spritům do něj- fialová by byla barva průhlednosti a zelená barva stínu, co postava vrhá. Engine by pak při zobrazování fialovou ze spritu vypustil, protože je průhledná, a zelenou nahradil ztmavením pozadí Aplikací je spousta-kdekoli pracuješ se sprity se tohle hodí:) |
Autor: | Blitz [ sob srp 21, 2004 12:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tol píše: Blitz píše: zajímavý problém.....ale na co potřebujete aby třeba červené světlo házelo modrý stín???? No já to potřeboval kvůli adventurnímu enginu a spritům do něj- fialová by byla barva průhlednosti a zelená barva stínu, co postava vrhá. Engine by pak při zobrazování fialovou ze spritu vypustil, protože je průhledná, a zelenou nahradil ztmavením pozadí Aplikací je spousta-kdekoli pracuješ se sprity se tohle hodí:) Hmm, tak to jo..mě jen nenapadalo, kde by to našlo normálně využítí... |
Autor: | jm [ ned srp 22, 2004 9:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
barevny stiny se hodej, nekdy se podivej jaky stiny hazis, vetsinou nejsou vubec "cerny" a navic tim muzes fyxlovat odraz od cehokoli, napr na cervenej svetr od zdi nemusis pouzivat odrazivej material, proste vrhnes cervenej stin jm |
Autor: | Ash [ pon srp 23, 2004 10:58 am ] |
Předmět příspěvku: | |
V GameBlenderi to ide v pohode, tam si pridáš do meshe objektu tvar jeho tieňa a nastavíš mu farbu alebo textúru, akú potrebuješ. Popísané to mám v modelovaní pre GameBlender na konci tutoriálu. Farebné tieňovanie v Blenderi je iný oriešok. Osobne by som to riešil cez oddelený render (scéna bez "farebných" tieňov, potom samostatne tiene a nakoniec to zmixovať v sequenceri). Nakoniec väčšinou ide o hacky (príklady od Tola aj JM to dokazujú), takže aj postup pre ich dosiahnutie je hack. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |