blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

walkthrough - Projekt z nudy
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=791
Stránka 11

Autor:  MiliKiller [ úte bře 01, 2005 11:58 pm ]
Předmět příspěvku:  walkthrough - Projekt z nudy

Zdravím tak jsem zase naÅ¡el chvilku a tak jsem zaÄ

Přílohy:
Poznámka: Tak to je ono a tak jsem se bál že to bude složitý... A vono prdlajs
walkthrough_by_Mili.zip [17.33 KiB]
325 krát

Autor:  D@vi$ [ čtv bře 03, 2005 10:18 am ]
Předmět příspěvku: 

Moc v Pythonu a Gameblenderu neumim.... Jak to mám rozchodit na jinejch scénách? Mám totiž vytvořenou akropoli, a chtěl byh se v ní projít... :lol: . Zkoušel jsem zkopírovat skripty, ale nezdařilo se.

Autor:  jm [ čtv bře 03, 2005 6:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

nehrabal sem se v tom scriptu, ale proc si to psal kdyz uz toje napsany. jen otazka.

jm

Autor:  MiliKiller [ čtv bře 03, 2005 7:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Protože jsem to chhtěl napsat posvim....
Neměl jsem co dělat,je to nahoře napsaný tak jsem zkoušel interakce myši....Tohle z toho vzniklo...Možná je to i rychlejší než originál...Ale to podložený nemam.....Jen tak jsem to zkoušel....

Jak to rozchodit?
Appenduj objekty z toho mýho Walktrough do tvýho filu a máš to tam..

Autor:  jm [ čtv bře 03, 2005 9:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

no ja sem na to koukal, a podle dylky a poctu resenejch veci si mysim ze uz z principu to musi bejt rychlejsi nez original, a z tohodle duvodu si myslim ze to cenu melo.

jm

Autor:  Ku8aZ [ čtv bře 03, 2005 11:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jj, neco takovyho se mi hodi do me bakalarky :-) Je to rychlejsi a osetruje to pohyb mysi....doufam,ze to tam pouzit muzu ;-)

Jen by me zajimalo par veci:
* jestli tam jde dodelat nejak to letani. Jsem si s tim ted hral a nemuzu na to prijit
* jak poresit, abych se nehybal jak v pinballu. Nevim presne, kde se to nastavuje...hral jsem si s tema parametrama v GameEnginu (mass, form...) a s nastavenim dynamickych vlastnosti svetla, ale nevim co ktera polozka dela. Bud se mi otresne odrazi od zdi a sjizdi dolu ze schodu, nebo zase absolutne ignoruje gravitaci :-(
* jde nejak zmenit tvar kurzoru, kdyz uz tam muze byt zobrazeny?

PS: To Milikiller: nedival ses nahodou na to rozpoznavani dveri atd..? Uz na tom pracuju a rekl bych, ze by to byla pekna feature. Zatim mi funguje import jakehokoliv /zatim .3ds/ modelu, popr. radiozita a fyzikalni zakony.
BTW: jde nejak udelat, aby se mi pri ReplaceMeshes v radiozite vlozil kazdy material maximalne jednou? Mam trosku vetsi model, kde je vice svetel atd.. a tyto materialy se mi tam vlozi treba i 6x a nezbyde misto na ostatni (kdyz uz jich muze byt jen 16. Grrr :-()

Autor:  MiliKiller [ pát bře 04, 2005 12:05 am ]
Předmět příspěvku: 

RE:
No na ty dveÅ™e jsem koukal....Je to dlouho a teÄ

Autor:  Ku8aZ [ pát bře 04, 2005 2:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Takhle nejak jsem to pochopil taky a asi bych to tak delal, ale... myslim, ze vetsi problem bude v tom, jak pro ty dvere udelat ipo krivky. Ty se totiz asi budou generovat hned po spusteni enginu a bude se v nich rozlisovat smer a uhel otevreni...atd...

Ale je tu problem v tom, ze nevim, jak specifikovat pivot...ty dvere se totiz muzou otvirat vlevo i vpravo, ale jen jedna moznost je vetsinou spravne (pokud nejsou vyhrnovaci :-D)

Navic pokud bych pocital radiozitu, tyto meshe mi zmizi a jeste je tam i problem s materialy (viz predchozi dotaz).

Takze to bude asi trosku horsi. Jinak ti muzu poslat cast, co mam zatim hotovou. Je tam vlozeny ten tvuj walkthrough (jeste by to chtelo rozchodit to letani) a umi to uz par veci. A mel bych k tomu jeste par dotazu a pripominek, ale to necham na jindy. Tak dobrou a zitra se to rad dozvim ;-)

Autor:  MiliKiller [ pát bře 04, 2005 10:46 am ]
Předmět příspěvku: 

No to létání tady asi nepřipadá v úvahu......
Tam je létání řešeno přez šílenou matematiku......
Já jsem chtěl kompu ulevit tak ho jen sunu ve směru kamery...
Bohužel.....Ten hlavní objekt neumí otáÄ

Autor:  Ku8aZ [ stř bře 09, 2005 1:31 am ]
Předmět příspěvku:  Walkthrough engine

Zdravim. Omlouvam se, ze jsem se dlouho neozval, ale nejak nebyl cas :-) Tady posilam dosavadni prubeh prace. Puvodne vyuzival walkthrough_demo, ale predelal jsem to na ten tvuj (pohyb mysi je prirozenejsi...ale to letani...:-()

Rad bych, aby mi konecne nekdo vysvetlil, k cemu jsou vsechny ty dump parametry, parametry "dynamic light" atd...nejak to vzdycky namixuju, aby to relativne chodilo, ale rad bych se v tom vyznal :-D

Jde nejak udelat to, abych nemusel v GameEngine skriptech kopirovat pouzivane tridy, ale mohl je mit ve zvlastnim skriptu? Nejak mi to nefunguje :-(

To MiliKiller: Pokud by ses mrknul na zapojeni tech dveri, byl bych moc rad (problem bude ta strana, kde budou panty...jedine nejak specifikovat...). Predstavuju si to asi tak, ze pri rozboru toho modelu (engine.py) by nejak (podle konfiguraku) vytvoril pozadovane IPO krivky a potom v tom inicializacnim skriptu GameEnginu (completing.py) by se potrebne bloky propojily. Ale....
* pokud pouziju radiositu, nahradi se (pomoci jiz zmineneho "stupidniho" algoritmu) vsechny pozadovane meshe v jeden -> nepujde udelat zadna uprava
* funguje podpora pro obycejne "file textures" v GameEnginu (cili, bez UV)? Baked textures a color vertex funguji, ale ne vse jde a ne kazdy chce toto delat.
* Daji se nejak vytvorit pozadovane veci (IPO krivky a jejich logicke propojeni - vytvorit sensor-controller-actuator)?
* Dalo by se nejak udelat "behani" napr. pomoci SHIFT? Zkousel jsem to pomoci dalsiho sensoru, ktery by reagoval jen na SHIFT (L i R) nebo to osetrit primo ve skriptu pomoci GameKeys, ale zadny velky uspech :-(

Predem diky vsem, kdo se na to mrkne :-)

Přílohy:
Poznámka: Engine pro prochazeni ve 3D modelech (mimo jine, ma bakalarska prace :-))
engine.zip [175.54 KiB]
259 krát

Autor:  Ku8aZ [ čtv bře 10, 2005 8:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Jeste neco

To milikiller: Jeste bych mel jeden dotaz. Rozhoduju se ted, jestli pouziju ten tvuj engine nebo ten puvodni...
* v tom tvem je mys trvale uveznena uprostred okna, i kdyz chci prepnout do jine aplikace a v ni treba pracovat :-(
* letani bych prezil, je fakt ze lidi nelitaj (nekteri ;-)) ale feature by to byla dobra
* jak udelat to, ze kdyz jdu do schodu a zastavim se, aby se mi zastavil na miste a ne spadnul o 2 schody niz...dolu to jde v pohode

PS: Tak jak to vidis...myslis, ze by tam sly ty dvere dodelat? Nebo podpora pro textury?
PPS: Jak muzu zavolat napr. standardni skript, ktery je soucasti blenderu (nar. VRML) pro import nejakeho modelu z meho skriptu? Rad bych to rozsiril na vice formatu, ktere pujdou importovat (popr. ktere z nich umi importovat alespon color vertex, textury, baked maps, spravne normaly a hlavne jmena objektu...)

Predem diky a doufam, ze se brzo dockam nejake odpovedi ;-)

Autor:  MiliKiller [ čtv bře 10, 2005 9:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Hoj...Tak jsem na to juknul....
Ta myÅ¡ uprostÅ™ed okna není problém...KlidnÄ› ti jí uvolnim...StaÄ

Autor:  Ku8aZ [ čtv bře 10, 2005 11:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

Diky moc, ze se ti to libi...jsem to ani necekal :oops:

Fakt by mi to uvolneni mysi pomohlo. Jsem si s tim trosku hral, ale nic kloudneho z toho nebylo...jen to, ze nechtel chodit vubec :-D Je to dost rusive a nevim jak ve Win, ale v Linuxu jsem nebyl schopny prepnout a pracovat v jine aplikaci :-(

Vim, ze dvere budou dost problem...uz jen ta strana pantu (tezko se necim importuje i pivot ;-)) Proto bych tam chtel dodelat spis vice moznosti importu a podporu textur (doufam, ze to GB zvlada!) Bylo by to hodne prace.

* nevis jak donutit tu radiositu, aby mi pridala do vysledneho meshe kazdy material max. 1x? Je to dost ulitly, kdyz tam je nektery 6x a nektery ani jednou, navic to haze warning (== ne moc dobra vizitka programu :-D)
* s damp a texturama jsem si hral a nektery vysledky byly super...jednou se mi ho podarilo rozchodit jen jednim stiskem sipky - pak sel sam :D
* jak zajistit to, abych nemusel tu tridu ConfigFile prepsat i do completing.py? Hazi mi to chybu, ze takovy soubor neexistuje (ale pritom tam je :-/)
* slo by nejak to behani? :-) Staci nakopnout k nejakemu reseni, udelam to uz sam, ale vyzkousel jsem asi 2 nebo 3 zpusoby a ani jeden nefungoval...resp. fungoval, ale jen s RSHIFT
* je ten muj pristup s BorderBox spravny nebo existuje i nejaky jednodussi (cistejsi), jak zjistit pozici a rozmery importovaneho objektu? (Jiste vsichni vime, ze se importuje s "jednotkovou" velikosti na "pozici kurzoru"). Premyslel jsem i o primem rozboru v importeru, ale to by bylo zverstvo :evil:

No, doufam, ze z toho do konce brezna neco vyleze, rad bych duben venoval psani technicke zpravy...samozrejme na tom muzu pracovat i dal, ale mam bohuzel i jine projekty :-(

Autor:  MiliKiller [ pát bře 11, 2005 4:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jestli ti můžu nÄ›co doporuÄ

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/