blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Rallyman http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=7792 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | slujda [ úte srp 03, 2010 11:53 am ] |
Předmět příspěvku: | Rallyman |
Ahoj, vytvářím hru s pracovnim názvem Rallyman, jde o klasickou rally hru. Už mám vytvořenou mapu i s autem, ale jeste nemam ty veci okolo samotného závodu. V tomto oboru jsem nováček, a tak potřebuju alespon odkazy na nějaké prověřené způsoby vytvoření např. tachometru, minimapy, určení startu a finishe, checkpointy a postup do dalsiho lvlu. Každá vec se hodí. dekuji |
Autor: | zgerbiak [ pon srp 09, 2010 9:22 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rallyman |
Zdravím, Tachometer a minimapa cez script. Na to je čas, to sú menej dôležité veci. Start a finish - ide o to či budeš mať štart na tom istom mieste ako je finish, a ak hej či to bude aj na kolá. Keďže ide o rally tak asi na rôznych. To ti stačí dať na koniec nejaký kolízny objekt cez celú cestu. pokiaľ sa ho auto dotkne, tak je koniec hry, alebo ideš do ďalšieho levelu. Pri tomto tiež treba zistiť či si prešiel každým checkpoint-om. Tie checkpointy (CP) budú tiež len nejaké kolízne objekty na trati. Treba určiť ich poradie a pokiaľ prejdeš CP s číslom 5 a neprešiel si ešte CP 4, tak to znamená že si jeden vynechal. Pokiaľ neovládaš python script, tak to budeš mať dosť obtiažne na riešenie lens s logic bricks. |
Autor: | slujda [ stř srp 11, 2010 1:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rallyman |
jo, ja jsem si neuvedomil, ze to jde pres kolizu v pythonu ovladam jen zaklady, ale toto bych asi udelat nezvládl. dik |
Autor: | Bigbob [ sob srp 21, 2010 11:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rallyman |
Ak ti nejak extrémne nezáleží na optimalizácií, tak by si mohol minimapu spraviť tak, že by si nad mapu dal kameru, ktorá by snímala celú trať a to čo kamera vidí si necháš pomocou pythonu premietať do rohu obrazovky. Hodím ti sem skript, je to jednoduché: Kód: import GameLogic import Rasterizer #zistíš si rozmery obrazovky width = Rasterizer.getWindowWidth() height = Rasterizer.getWindowHeight() y = height - 200 # y je výška obrazovky - 200 bodov. ak chceš, tak si namiesto pevných čísel môžeš nastaviť percená aby na malých monitoroch nebola minimapa príliš velká scene=GameLogic.getCurrentScene().objects # nájdeš všetky objekty na scéne top=scene["OBTopViewCam"] #vyberieš kameru, ktorá sníma terén zhora top.setViewport(0,y,200,height) # velkosť minimapy top.useViewport = True top.setOnTop() # vždy navrchu Nad auto/autá by si potom mohol umiestniť nejaké hornou kamerou viditelné body, aby si na minimape lepšie videl, kde sa nachádzaš. edit: možno to ide urobiť aj inak neviem. Každopádne si pozri API blendera, možno ta niečo napadne http://www.blender.org/documentation/249PythonDoc/ |
Autor: | slujda [ ned srp 22, 2010 4:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rallyman |
díky, to se bude hodit, ale já ted delam PODZEMÍ, takze uvidime |
Autor: | Bigbob [ pon srp 23, 2010 2:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rallyman |
Myslím, že keď budeš mať normály stropu otočené smerok dole, tak by to nemal byť problém . Aj ked pri niektorých nerovnostiach to môže byť problém.... v podzemí som to ešte neskúšal. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |