blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

iPhone game
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=7474
Stránka 11

Autor:  Dreamak [ stř bře 10, 2010 12:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

ukáž game design alebo aspoň priblíž o čo ide, ináč ti do toho nikto nepôjde :wink:

Autor:  zgerbiak [ stř bře 10, 2010 12:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

Žeby cez SIO2 engine?

Autor:  Johny.D [ stř bře 10, 2010 1:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

Ten engine vypadá hodně dobře. líbí se mě podopora exportu z blenderu.

Autor:  zgerbiak [ stř bře 10, 2010 1:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

Čo to bude za hru? Bude free?
V prípade že ide len o grafiku, tak si to vlákno mal umiestniť radšej do vrbovne alebo novinky a chat.
Tam si to všimne viac ľudí.

Autor:  Johny.D [ stř bře 10, 2010 7:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

Chtělo by to jak říká Dreamak nějákou ukázku design dokumentu protože pouštět se do hry a nevědět do jaké vždycky dopadne špatně.

Autor:  Johny.D [ stř bře 10, 2010 11:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

No tak o čem hra bude, kdo v ní bude vystupovat, jaký bude systém soubojů, příběh, jak budou vypadat levely, v jaké době se hra bude odehrávat. Design dokument by měl být taková bible při vývoji hry. mrkni tady http://gamedesign.cz/?p=1307

Autor:  Dreamak [ čtv bře 11, 2010 10:41 am ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

Okrem design dokumentu by ma zaujímala aj organizačná stránka. Ako si predstavuješ spoluprácu? Kolko ľudí je už v teame a na akých postoch? Je tvoja predstava o samotnej hre už finálna(tzn. máš definitívny design dokument) alebo je možné sa ku gameplayu, grafike, technológiam atd ešte vyjadriť, resp. navrhovať možné zlepšenia?

Autor:  tol [ čtv bře 11, 2010 11:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: iPhone game

martin.knotek píše:
Tedy představa je takové, že čím více grafiků tím lépe. Minimálně ale:
• dva iphone programátoři
• dva tvůrci objektů a postav
• jeden animátor
• jeden grafik
• jeden tester
Dokument stále rozšiřuji. Klidně jej pošlu na revizi. Stačí mi poslat soukromě SZ. Práce bude řízena přes soukromé phpBB forum jako task list. Free server na fileupload poté na sdílení dat. Pro projekt jako takový mám SVN.
Profesně jsem projekťák, řízení projektu pro mě není problém :-) problém je pro mě 3d grafika.
Pokud má někdo zájem se podílet i na analýze není problém.


Vypadá to zajímavě, mám z toho, co jsi tu napsal, pocit, že víš co děláš a jak toho dosáhnout. Jen bych Tě chtěl upozornit na jedno úskalí, kterému snadno propadají programátoři a projekťáci mimo herní průmysl, co se rozhodnou udělat hru a zaměří se přitom téměř výhradně na technologický aspekt hry (dokonce i některé jinak velmi nadějné týmy a jejich projekty na tohle už v minulosti nejednou dojely). Technické specifikace a analýza z programového a resourcového hlediska nejsou design dokument, jsou jen částí design dokumentu. Ten řeší kromě těchle technických věcí také příběh a hlavně featury hry nejen z hlediska toho jak budou fungovat (jak budou naprogramované, jaká k tomu bude potřeba grafika), ale taky a hlavně jaké mají místo v gameplayi, jaká bude využitelnost v levelech atd. Pokud vývoj začne bez design dokumentu, který dokáže exaktně odpovědět na otázky k čemu je která featura, jak bude využívána, proč a jak přispěje k zábavnosti, jak se to bude ovládat s ohledem na specifikum cílového HW (jakože po pár desítkách iPhone her zjišťuji, že ovládání u řady jinak profesionálně odvedených her je naprosto zoufalé, hlavně když se snaží vnutit principy ovládání např. XBox controlleru) atd.
Vedle aspektu technického má dobrý design dokument i aspekt motivační- strašně dlouho dobu se hra nedá hrát, i když už jsou implementovány všechny featury, hra pořád není zábavná (nastoupí level design, balancing atd.) a lidi ztrácí víru, že to bude za něco stát. Dobře napsaný design dokument pomáhá udržovat vizi o potenciálu hry.
Možná máš ale tohle už taky všechno podchycené, v tom případě jako bych nic nenapsal :-)

Btw ještě ale přece jen k té technologii- zajímalo by mě, jestli jsi vedle toho SIO2 enginu zvažoval použití Unity3D či jiných enginů případně pokud ano, proč je SIO2 podle Tebe nejvhodnější (tedy kromě toho, že je free)?

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/