blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Rubikova kocka
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=2359
Stránka 11

Autor:  Ash [ stř led 25, 2006 12:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Rubikova kocka

Názov hovorí sám za seba, cieľom je vytvoriť logickú hru pre zloženie Rubikovej kocky. Projekt je len v začiatkoch, ale vzhľadom na jeho malý objem verím, že pôjde rýchlo dopredu.

Přílohy:
rubik.jpg
rubik.jpg [ 25.3 KiB | Zobrazeno 6118 krát ]

Autor:  zgerbiak [ stř led 25, 2006 5:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Super... tak tuto hru som vo virtualnej podobe este nevidel. Dobry napad :wink:


Ja som ju este nikdy nezlozil celu.. max. 3 strany... raz som ju rozobral a zas poskladal ale poslednu kocku som tam nenapratal :cry:

Autor:  xixixao [ čtv led 26, 2006 3:31 am ]
Předmět příspěvku: 

Suprovej nápad!!! Já sem ji kdysi v anglii složit uměl, ale ono je stejně nejlepší když nad tim člověk tak jako badá (ikdyž neznám nikoho kdo by to vybádal). Ale fakt povedenej nápad!

Autor:  Ash [ čtv led 26, 2006 4:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Momentálne funguje aj otáčanie kocky, takže pridávam nový screenshot. Zostáva dorobiť vyhodnocovanie stavu kocky (či už je zložená), úvodné miešanie kocky, zobrazovanie informácie o stave, menu, nastavenia, rebríček...

Rozmýšľal som aj nad automatickým riešením, ale neviem si celkom dobre predstaviť, ako by sa to algoritmizovalo.

Přílohy:
rubik2.jpg
rubik2.jpg [ 22.48 KiB | Zobrazeno 6080 krát ]

Autor:  Ragnos [ čtv led 26, 2006 4:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vypadá to dost dobře, těším se na nějakou hratelnou verzi. :)

Autor:  Fry [ čtv led 26, 2006 10:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bude tam i možnost si nastavit těch šest berev?

Autor:  Vybi [ pát led 27, 2006 2:00 am ]
Předmět příspěvku: 

Jo, tak to by mohlo dopadnout velice dobre...na staricke, originalni rubikovce ( ne nejake levne z tenkyho plastu za 40,-) mam rekord kolem 30 vterin. Uz sem to ale nekde v pc forme zpracovany videl...uspech je to vubec v pc slozit, normalne to muzete obracet v rukach mnohem rychlej, ale tam nez najdete spravnou barvu na spravnym miste....cela vecnost, presto drzim palce :)

Autor:  Ash [ pát led 27, 2006 12:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Fry,

tie farby sú nastavené staticky, asi by nebol problém ich meniť, len sa mi na to nechce robiť používateľský interfejs. Ak sa budú dať meniť, tak len v konfiguračnom súbore.

Urobil som demo z aktuálneho stavu vývoja. Dokáže to prezerať kocku, a pretáčať jednotlivé vrstvy.
Ovládanie je z numerickej klávesnice. Ovládanie kocky má 3 režimy:
1. prezeranie kocky
2. výber pivotnej kocky
3. otáčanie vrstiev kocky určených pivotnou kockou

Klávesy:
Do režimu 1 sa dostaneme automaticky po spustení alebo klávesom 0 na numerickej klávesnici. Do režimu 2 sa dostaneme Enterom na num. klávesnici, do režimu 3 prejde automaticky po zvolení pivotnej kocky.

Klávesy 1, 3, 7, 9 sú v režime 1 a 3 použité na voľbu pohľadu na kocku - kocka má vždy jednu prednú stranu a výber viditeľných bočných strán sa robí týmito klávesmi.

Klávesy 2, 4, 6, 8 sú v režime 1 určené na pretáčanie kocky, v režime 3 na otáčanie vrstiev kocky určených pivotnou kockou.

V režime 2 sú klávesy 1 - 9 určené na stanovenie pivotnej kocky na prednej strane - stlačením jedného z klávesov sa vyberie kocka, ktorá mu pozíciou zodpovedá (teda 1 vyberie kocku vľavo dole, 6 vyberie kocku vpravo v strede...)

Autor:  Ash [ pon led 30, 2006 10:47 am ]
Předmět příspěvku: 

V tom deme bola zaujímavá chyba, ktorá sem-tam pomiešala kocky, takže niekde vznikla diera a inde boli zase 2 kocky na sebe. Príčina bola v použití funkcie setPosition() - táto funkcia nenastaví požadovanú pozíciu hneď, ale až po skončení skriptu (alebo pri ďalšom frame).

A ja som použil konštrukciu:
Kód:
cube.setPosition(pos)
...
newPos = cube.getPosition()


Pričom v newPos som nedostal pozíciu nastavenú z pos, ale pozíciu, ktorú mala kocka pred štartom skriptu. Obe volania sa vykonávali v rámci jedného skriptu, ale boli v rôznych funkciách, takže som musel dosť reorganizovať štruktúru kódu a v aktuálnej verzii dema je už táto chyba odstránená.

Myslím si, že toto zistenie môže pomôcť všetkým, ktorí na tento problém ešte nenarazili.

Autor:  Ragnos [ pon led 30, 2006 11:08 am ]
Předmět příspěvku: 

pěkné, jen bych co se týče interfacu hry zvolil spíše klasický enter pro změnu módu než ten maličký, pro mě síla zvyku na ten velký. Jinak zatím hodně pohodička, dokonce i celkem dobře vyřešené pohledy :wink:

Autor:  Ash [ pon led 30, 2006 11:31 am ]
Předmět příspěvku: 

G_Taurus,

no problem, bude to fungovať na obidva. Mojím cieľom bolo umiestniť celé ovládanie na numerickú klávesnicu pod 1 ruku.

Autor:  Ash [ čtv úno 09, 2006 1:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nový update projektu: Doplnená grafická reprezentácia režimu, v ktorom sa demo nachádza:
Oko - režim prezerania kocky
Mriežka - režim výberu pivotnej kocky
Šípky - režim otáčania vybranej vrstvy kocky

Takisto je pridaná informácia, koľko kociek ešte nie je správne umiestnených - zložená kocka: zostáva umiestniť 0 kociek, plne rozhádzaná: zostáva umiestniť 20 kociek.

Autor:  Ash [ stř bře 08, 2006 4:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zatiaľ posledný update projektu. Aktuálny stav - hrubá práca je dokončená, nevylučujem dolaďovanie na základe vašich reakcií. Trochu sa zamýšľam nad tým, čo by obnášalo vytvorenie AI na riešenie kocky - automatický režim riešenia prípadne ponuka nápovedy pre hráča.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/